Az első ok a motorgumi. A gumik télen ugyanis merevebbé válnak, elveszítik rugalmasságukat, ezáltal a tapadásuk is csökken. Vannak olyanok, akik a hideg beálltával leeresztik a gumit, hogy az alacsonyabb nyomás miatt nagyobb felületen érintkezzen az aszfalttal, ezáltal ne veszítsen a tapadásából, de ez hosszú távon nem megoldás. A gumi nem csak hogy nem tapad, de bizony még károkat is szenvedhet, ha a nagy hidegben használjuk.
Azonban nem csak a gumi nincs optimalizálva a télre, hanem maga az ember sem. Míg az autónkat jól felfűthetjük, ha a nagy mínuszokban indulunk útnak, a motoron csak annyit tehet a motoros, hogy felöltözik. Nagyon felöltözik, azonban még ez sem garancia arra, hogy nem fázik meg. A hőérzetet nagyon sok minden befolyásolja, a kemény mínuszokban töltött órák pedig akár végtagfagyással is járhatnak. Nem beszélve arról, hogy a sok réteg alatt akár meg is izzadhat a test, ami egy jó kis megfázás alapja is lehet. A téli motorozás tehát több szempontból sem ajánlott, úgyhogy nem marad más hátra, mint eltenni a motorokat.
Gumi, akkumulátor, olaj
Ideális esetben a motor egy fűtött, páramentes helyen tölti a telet. Ha nincs garázsunk, vagy erre alkalmas tárolónk, akkor érdemes szétnézni, körbekérdezni a környéken, hátha van olyan cég, ami vállal ilyesmit. Ha ez megvan, akkor a következő lépés a motor alapos tisztítása és szárítása. Ez nagyon fontos, nem csak azért, hogy tavasszal tiszta motort vehessünk elő a garázsból, hanem több más szempontból is. A vizes, nedves részek elrozsdásodhatnak, ez pedig árt a motornak, míg egy száraz, tiszta motor állapota nem romlik akkor sem, ha hónapokig egy helyben áll.
Míg az autógumik tárolásáról sokat olvasunk, hallunk, addig a motorgumik kicsit háttérbe szorultak. Hisz az természetes, hogy a motoron maradnak, de sokan nem gondolnak bele, hogy mivel is járhat ez. Deformációval. Ha egy motor az oldalsztenderen áll hónapokig, akkor a gumi bizony eldeformálódhat, ami akár idő előtti cseréhez is vezethet. Jobb tehát, ha a középállványra állítjuk a motort, már ha van, és így tároljuk, egyébként pedig nem árt egy első-hátsó emelő, így a gumik a levegőben lesznek, nem éri őket egyik oldalról sem nyomás. Így nem csökken az élettartamuk. Azt pedig egyértelműen érdemes még a téli pihenő előtt megnézni, hogy a gumival elkezdhető-e a következő szezon, ha nem, akkor a motortire.hu kínálatából lehet szemezgetni. Érdemes megnézni tehát a gumikat, mert jobb most, mint tavasszal szembesülni azzal, hogy új gumik kellenek a motorra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.