A Metro által publikált kutatás során a résztvevők feladata egyszerű volt: kaptak egy italt vásárlás előtt, majd fizetés után meg kellett mutatniuk, mit szereztek be az üzletben. Az egyik csoport koffeines, a másik koffeinmentes italt, míg a harmadik vizet fogyasztott – nem is gondolnád, mekkora különbségeket eredményezett ez financiális döntéseik szempontjából.
Kiderült ugyanis, hogy aki a koffeintől felpörögve indult neki a bevásárlótúrának, több impulzív választást produkált és végül többet is költött, mint a koffeinmentes csapat. A kávésok számos élvezeti és hobbicikket pakoltak a kosarukba, míg az üdítősök és a vizesek csupa hasznos holmival érkeztek a kasszához.
A szakértők szerint a jelenség azzal magyarázható, hogy a megnövekedett energiaszint hatására a tesztalanyok jobban át tudták érezni, mekkora örömet fog szerezni nekik egy-egy kiszemelt árucikk, ezért engedtek a csábításnak. A tudósok tanácsa tehát az, hogyha spórolni akarsz, mindenképpen várd meg, míg az elfogyasztott kávé vagy más koffeines élelmiszer hatása kissé lecsendesedik a szervezetedben, és csak aztán térj be az üzletekbe!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.