A Sydney Egyetem kísérletében 72 diák vett részt önkéntesen. A feladat két mentálisan fárasztó matematikai teszten megoldása volt. Azok hallgatók, akiknek öt perc szünetet hagytak a feladatok között, átlagosan 57 százalékkal magasabb pontszámot értek el – más képességtényezőket is figyelembe véve – a második teszten, mint azok, akik megállás nélkül töltötték ki a két feladatsort.
A „pihent" tanulók egy része strukturálatlan szünetet tartott, míg másokat megkérték, hogy nézzenek meg egy pihentető természetfilmet. Mindkét csoport jobban teljesített a második kihívásban, mint nem pihenő társaik.
Paul Ginns, az oktatáspszichológia docense elmondta, hogy a figyelem-helyreállító „agyszünet" által elért „jelentős" fejlesztések ugyanúgy alkalmazhatók az irodai környezetben, mint az osztályteremben.
"Bár ezt a vizsgálatot egyetemi hallgatókon végezték, egészen biztos vagyok benne, hogy az eredmények alkalmazhatók fiatalabbakra és idősebbekre is" - mondta.
„A pihenés nemcsak a kognitív funkciókról szól, hanem az érzelmi akkumulátorok újratöltéséről is. Ezt a tanácsot adjuk a gyerekeknek. Ez egy egyszerű termelékenységi hack, amely mindenki számára elérhető" - tette hozzá.
Az oktatáspszichológus szerint a tanulmány bizonyíték a Pomodoro-technika hatékonyságára, amely minden 25 perc koncentrált munka után ötperces szünetet javasol - írja a Daily Mail.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.