Sok pénzt kereshetünk a garázsvásárral, de nem mindegy, hogy csináljuk: tippek

dreamstime -
hirdetés időpont termék tipp garázsvásár
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A nyári időszak lezárásaként sokan elkezdik az őszi lomtalanítást. Ha szeretnénk megszabadulni a felesleges tárgyaktól, érdemes lehet egy garázsvásárt szervezni. Ezzel nemcsak több helyet nyerhetünk a lakásban, de egy kis pénzt is kereshetünk a már nem használt holmikon.

Megfelelő helyen

Az első lépés az, hogy találjunk egy megfelelő helyszínt a vásárhoz. Ha nincs garázsunk vagy kertünk, akkor a lakásunkban is megtarthatjuk az eseményt. Fontos megjegyezni, hogy társasházi lakásban csak a lakók többségi beleegyezésével szervezhetünk vásárt a közös udvarrészeken, és albérlet esetén szükségünk lehet a főbérlő hozzájárulására is.

Az időzítésen múlik minden

Jó előre határozzuk meg az időpontot, így lehetőségünk van hirdetni az eseményt. Az időpontot választhatjuk hétköznap munkaidő után, de javasolt inkább hétvégére időzíteni. Ezenkívül érdemes az éves lomtalanítás előtt tervezni, így a megmaradt holmikat kitehetjük az utcára.

Így több emberhez eljut

A hirdetéseket indítsuk el legalább két héttel a garázsvásár időpontja előtt, majd ahogy közeledik a nap, növeljük a hirdetési aktivitást. A közösségi média felületeken kívül érdemes keresni olyan speciális oldalakat is, amelyek a garázsvásárokkal foglalkoznak. Készíthetünk szórólapokat, amelyeket postaládákba helyezhetünk, vagy kitűzhetjük az óvodák, iskolák vagy közért hirdetőtábláira. A cél, hogy minél több ember értesüljön az eseményről.

A fotó mindent elárul

Amikor kiválasztjuk az eladásra szánt termékeket, fontos, hogy fényképeket készítsünk róluk, majd ezeket is mellékeljük a hirdetéshez. Egy jó minőségű fénykép segíthet könnyebben eladni a termékeket, ezért ügyeljünk a részletekre: lehetőleg nappali fényben fotózzunk, és kerüljük a homályos képeket.

Képünk illusztráció dreamstime

Csalogató reklám

Készítsünk egy listát a csábító árakkal, és így hirdessük meg a garázsvásárt. Írjuk ki, hogy a ruhák, cipők 100 forinttól kaphatók, és írjuk rá az esemény pontos idejét, helyét, valamint egy telefonszámot, amin érdeklődni tudnak.

Számít a minőség

Szortírozás közben végezzük el a karbantartást. Tisztítsuk meg a poros tárgyakat, és ellenőrizzük az elektronikus eszközök működőképességét. A ruhákat mossuk ki, vasaljuk ki, és gondosan hajtogassuk össze. Ha valami szakadt, vagy nem működik, és az a szemétbe való, akkor inkább dobjuk ki, és ne próbáljuk meg ezzel a módszerrel megszabadulni tőle, hiszen senki sem örülne egy hibás terméknek.

Árazzunk megfelelően

Nézzünk utána, mi mennyit érhet. Ne essünk abba a hibába, hogy az érzelmi értéket is hozzácsapjuk az árhoz, hiszen ezt a vevő nem szeretné megfizetni. Ha az a célunk, hogy a termékek gyorsan találjanak új gazdára, akkor érdemes az átlagos árak mentén, vagy annál kicsit alacsonyabban hirdetni őket. Engedjük meg a vásárlóknak, hogy alkudozzanak, és tartsuk szem előtt, hogy az, ami már csak lom, és helyet foglal, jobb, ha nem marad a nyakunkon.

Legyen kipipálva

Sokkal egyszerűbbé tehetjük a dolgunkat, ha a szelektálás folyamán nyilvántartást vezetünk a rendelkezésre álló termékekről. A pénztárnál gyorsan megjelölhetjük, mi az, amit már eladtunk, így a nap végén könnyen összegezhetünk. Az ilyen nyilvántartás segítségünkre lehet a hirdetéseknél is, mivel kategorizálhatjuk, hogy milyen termékekből válogathatnak az érdeklődők.

Szortírozzunk okosan!

Kipakoláskor rendezzük el az eladásra szánt tárgyakat. Csoportosíthatjuk őket témák vagy árak szerint is. Például kialakíthatunk egy asztalt, ahol minden termék 100 forint, míg a többi asztalon a különböző típusok – játékok, cipők, ruhák – külön csoportokba vannak rendezve. Arra ügyeljünk, hogy minden áru átlátható és könnyen hozzáférhető legyen. Ha a fűre is teszünk ki termékeket, akkor alájuk helyezzünk valamilyen alátétet, hogy ne legyenek nedvesek vagy koszosak.

Határtalan kreativitás

A rendszerezés mellett próbáljunk kreatív megoldásokkal is kiemelni néhány terméket, hiszen a vásárlók szeretik az ötletes megoldásokat. Például a cipőknek egy létra is tökéletes állvány lehet, vagy állítsunk össze teljes ruha-összeállításokat, és tegyük ki őket egy állványra vagy próbababára. Elkészíthetünk például egy elegáns estélyi ruha, cipő és kiegészítők kombinációt, ezzel inspirálva a vásárlókat.

Akasszunk rá cédulát

Ne felejtsük el előre beárazni a holmikat, mert így elkerülhetjük, hogy a vásárlók folyamatosan megkérdezzék, mi mennyibe kerül. A jól látható címkéket helyezzük el az asztalokon és a termékeken, így ha a holmik véletlenül összekeverednek, akkor is könnyen láthatóak lesznek az árak.

Csörögjön az apró

Számoljunk azzal is, hogy nem mindenki tud pontos összeggel fizetni. Ezért készítsünk elő visszajáró készletet, különösen aprópénz és kisebb címletek legyenek a kasszában. Ne felejtsünk el beszerezni szatyrokat, és csomagolópapírt a törékeny holmiknak.

Adjunk kedvet a vásárláshoz!

Készülhetünk vendégváró süteménnyel, vagy innivalóval, hiszen ha a vásárlók jól érzik magukat, szívesen maradnak és kutakodnak tovább. Apró ajándékokkal is meglephetjük a vásárlókat, hogy még vonzóbbá tegyük a vásárt. Nyugodtan kapcsoljunk be egy halk zenét, hiszen kutatások bizonyítják, hogy a zene vásárlásösztönző hatással bír - írja a Fanny.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.