Vélhetően német gyökerei és a porosz rendőrtiszti család háttere is alaposan közrejátszott abban, hogy Marlene Dietrich egy céltudatos, kemény akaratú, a vágyaiért kitartóan küzdő nő lett, de ezeket a tulajdonságokat a Bakok esetében is alapvetésként szokták emlegetni. Mint ahogyan azt is, hogy ezen jegy szülötteire jellemző az idő kicselezése: fiatalon gyakran koravénnek tűnnek, egy életkor felett pedig mintha alig öregednének. Marlene Dietrichre ez különösen igaz volt: egészen fiatalkorában már a költészet iránt érdeklődött, később hegedűművésznek tanult, és csak azután jött a színésznői pálya - amelyen viszont csak a harmincas éveiben futott be igazán. Ezután pedig alig változott a vásznon: a '30-as és az '50-es években készült filmjeiben is szinte ugyanazt a külsőt és karaktert láthatjuk.
Az első igazán nagy sikert A kék angyal című német film hozta el számára 1930-ban, mely az erotikusan kivillantott hosszú lábait és a fátyolos énekhangját valódi védjegyekké tette. Csakúgy, mint a kiismerhetetlen, a férfiak szívét összetörő és őket végzetbe taszító 'femme fatale' szerepkörét, ami Dietrich egész pályafutását végigkísérte - nyilván nem véletlenül, hiszen ez állt neki a legjobban, ez állt hozzá a legközelebb. A Bakokról pedig úgy tartja a horoszkóp, hogy jellemző rájuk a kívülről hidegségnek tűnő zárkózottság, a büszkeség, nagyon nehezen engednek igazán közel magukhoz bárkit is, és ezt a tulajdonságukat rossz esetben részvétlenséggel, esetleg lekezeléssel is párosítják.
Ami viszont a Bakok egyik legjobb tulajdonsága, az a komoly ügyek melletti kiállás, az elköteleződés az önmaguknál is fontosabbnak ítélt közös célokért és az ezek érdekében végzett szorgalmas tevékenység. Marlene Dietrich a harmincas években már nemzetközi sztár volt, elsősorban Amerikában élt és forgatott. A hatalomra jutó náci párt azonban megpróbálta hazacsábítani, a Harmadik Birodalom emblematikus sztárjává tenni, ennek érdekében pedig mesés ajánlatokkal bombázták. Dietrich azonban nemet mondott, sőt, 1939-ben, épp a második világháború kitörésének évében felvette az amerikai állampolgárságot is. A harcok idején pedig (ekkori szerelme, a francia ellenállásban harcoló Jean Gabin példáját követve) aktívan küzdött a nácizmus eszméi ellen: nyíltan kiállt az általa fontosnak tartott értékekért, az amerikai hadsereg külföldön harcoló csapatait pedig rendszeresen látogatta és előadásokat tartott nekik. A második világháború után nemzetközi kitüntetéssel is elismerték a tevékenységét.
A Bakok nagyon könnyen esnek az örök elégedetlenség hibájába, elsősorban saját magukkal kapcsolatban. Ez egy színésznőnél, pláne öregedő színésznőnél nyilván még fokozottabban jelentkezik, de Marlene Dietrich egészen radikális megoldásokat választott a legendája megőrzése érdekében. Az ötvenes évektől kezdve fokozatosan leállt a színészkedéssel, 1953 után már csak kabarékban, énekesnőként lépett színpadra, és filmekben is csak elvétve, apró szerepekben tűnt fel. A hetvenes évek után pedig már azokban sem: teljesen visszavonult párizsi otthonába, nem akarta, hogy a rajongói öregen emlékezzenek rá. Így amikor 1984-ben a híres német színész, Maximilian Schell (Szabó István Mephistójának címszereplője) dokumentumfilmet forgatott az életéről Marlene címmel, akkor az idős Dietrich csupán a hangját kölcsönözte a filmhez, az arcát nem.
A Bakok nagyon nehezen nyílnak meg, könnyen akadnak problémáik a szeretet kimutatásával és elfogadásával. Emiatt úgy tartják, hogy ha egy Bak megtalálja a neki való párt, akkor ahhoz hűséges is marad. Nos, Marlene Dietrich egészen fiatalon ment férjhez, és egészen a párja haláláig kitartott a férfi mellett. Hűséges viszont nem volt: a belőle áradó (bi)szexualitás sorban szedte az áldozatait, Gary Coopertől John Wayne-en át Kennedy elnökig, nem is beszélve számos pályatárs színésznőről. Viszont igazán egyiküket sem tudta közel engedni magához, ezért is váltogatta őket. A férje ellenben mindig ott volt a számára, és tudott is a felesége ügyeiről, valamiféle cinkos szövetség lehetett kettőjük között: Dietrich nem egyszer a férjével nyittatta ki a hozzá írott szerelmes leveleket, miközben megjegyzéseket tett rájuk - és persze az őket küldő férfiakra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.