Vajon ebben a közegben is fellelhető a korosztályok közötti eltérés ugyanúgy, mint a hétköznapokban? A válasz igen, hiszen jól megfigyelhető, hogy a fiatalabb és az idősebb generációk más és más platformokat használnak, valamint azokat különböző mértékben részesítik előnyben. Az alábbiakban bemutatjuk a legfőbb eltéréseket.
A 18-23 év közöttiek, azaz a Z generáció!
Ők az a korosztály, akik beleszülettek a digitális világba. Az online felületek, a közösségi terek ekkor már léteztek, így el sem tudják képzelni, milyen az, amikor nem tudnak azonnal hozzáférni a korlátlan mennyiségű információhoz. Ez a generáció az, amelyik a leginkább közel áll a technológiához és ebből kifolyólag kijelenthetjük, hogy a közösségi média platformok aktív felhasználója.
Rájuk jellemző, hogy az influenszereket, azaz a véleményvezéreket követik nyomon, illetve kapcsolatot tartanak az ismerőseikkel különféle módokon. (pl. Messenger, WhatsApp)
Mindezek mellett, ők az első korosztály, akik a társas interakciókat szívesebben folytatják le a virtuális térben, mintsem élőben. Ez teljesen természetes számukra, csak úgy, mint a mindennapos posztolás a social média felületeikre (pl. Instargram, TikTok) vagy saját blogot hoznak létre egy webtárhely segítségével, amely a nevük alatt fut általában, és ezeken a profilokon a különféle élethelyzetek vagy események megosztása lett a szokásuk.
Az Y, vagyis a Millenium generáció!
Az Y generációba azok tartoznak, akik 1980 és 1994 között születtek. Ők voltak az elsők, akiknek a fiatalkorát már érintette a digitalizáció. Magabiztosan kezelik az elektronikai eszközöket, és mindennapjaik jelentős részét kiteszi a használatuk. A közösségi média oldalakon megosztják a fontosnak tartott életeseményeket, lehet akár szó egy családi nyaralásról, a gyerekek első iskolai napjáról, vagy akár egy születésnapozásról az étteremben a barátokkal. Ők inkább a Facebookot vagy a Vibert részesítik előnyben a tapasztalatok alapján.
Mindezek mellett munkával kapcsolatos online megbeszéléseken vesznek részt, kapcsolataikat ők is applikációk segítségével tartják fenn, és az internetet használják információszerzésre és tájékozódásra.
Az X generáció, azaz a baby boomerek!
Ők az a generáció, akik közt már jóval kevesebb a közösségi médiákat ismerő és használó személy. Ám nagy részük egyre jobban megbarátkozott a technológiával, és be-be csempészték az életükbe a modern eszközöket. Ha csak egyet kellene említeni, akkor a Facebook lenne az, amelyet előszeretettel használnak manapság az idősebb generációk is. Megosztják rajta a fontosabb családi eseményeket, vagy csak szimplán büszkélkednek vele, hogy milyen finomságot sütöttek aznap, és ez így van rendjén.
Az érdeklődési körök közti különbségek.
Természetesen a generációk közti különbségek megfigyelhetőek a preferált tartalommegosztás és az előnyben részesített platformok használatában is. Az utóbb említett X generáció tagjai inkább a gasztronómia, útleírások, életmód témájában érdekeltek, míg az Y generáció inkább az otthon, kert és zene témakörökben. A Z generáció pedig a filmek, mozik, videók és az informatika iránya felé mutat nagyobb érdeklődést.
Mivel jár a virtuális térben lévő élet?
Mint ahogyan az elején is szóba került, a Z generáció tagjai legfőképp az internet segítségével tartják a kapcsolatot az ismerőseikkel, barátaikkal. Mivel a kommunikáció legtöbbször csak a virtuális térben zajlik, sokkal passzívabb és felszínesebb kapcsolatok jönnek létre. Ezeknek számos negatív hatása lehet a fiatalokra, melyekkel több kutatás is foglalkozik. Fontos kiemelni közülük az önértékelési problémákat, a hangulati zavarokat, vagy azt a jelenséget, melyet "cyberbullying"-ként, azaz interneten történő zaklatásként ismerünk.
Az idősebb generációk ezekből kevésbé részesülnek, mivel ők más módon, más megvilágításban kezelik ezeket a felületeket és más hatásokat gyakorolnak rájuk a social media platformok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.