Az NMHH kommunikációs igazgatósága által szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményben azt írták, hogy - az ENSZ távközlésre szakosított szervezetének adatai szerint - 2021-ben a legkevesebbet, havi 135 percet Hollandiában beszéltek, a legtöbbet, majdnem hat órát pedig Svédországban. Az európai átlag egyébként 227 perc volt, amelyhez a magyar érték nagyon közel áll.
A mobilon folytatott beszélgetések egy lakosra jutó havi mennyisége Magyarországon egybevág a térség országainak adataival is: Horvátországban 229 percet, Lengyelországban 266 percet, Ausztriában 246 percet beszéltek átlagosan 2021-ben - olvasható a közleményben.
Kitértek arra is, hogy a használatot nem befolyásolják az egyes országok közötti árkülönbségek. Egész Európában a legkedvezőbb áron a luxemburgiak használhatják mobiljukat, mégis az egyik legkevesebbet beszélő nemzet, csak a hollandoknál kevesebb a perchasználat. Ausztriában szintén a relatíve olcsó a mobiltelefonálás, ám mégsem beszélnek többet, mint az európai összehasonlításban viszonylag magas árakkal szembesülő magyarok. Legtöbbet a bolgároknak kell fizetniük, mégis átlag feletti - havi 264 perc - náluk a használat ideje.
Az európaiak mobiltelefonálásra fordított idejének szintje stabilnak tűnik, ugyanis míg 2010-ben havi átlagban 220 perc beszéd jutott egy lakosra, 2019-ben gyakorlatilag ugyanennyi, 226 perc - tették hozzá.
Megjegyezték,
Magyarországon 2015-ben összesen 20 milliárd percnyi hívást indítottak, ez 2021-re meghaladta a 28 milliárd percet is, azaz évente átlagosan öt százalékkal nőtt a beszélgetések ideje.
A mobilhívások növekedése lényegében a vezetékes hívások rovására következett be, nem beszélnek ugyanis többet manapság a magyarok, mint 10 éve, egyszerűen csak másképp oszlik meg a kétféle telefon között ugyanaz a beszédmennyiség. Az NMHH előrejelzése szerint emiatt a jelenlegi magyarországi havi 247 perc mobilbeszélgetés középtávon még legfeljebb 20-30 percet növekedhet - írták a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.