Zöldáram és műanyagcsökkentés
A diszkontlánc az elmúlt két évben tovább erősítette a fenntarthatóság melletti elköteleződését és új, meghatározó vállalásokat is tett. Ezt mutatja többek között az is, hogy 2022. január 1-jétől teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol1 , csökkentve ezáltal üvegházhatású gázkibocsátását. További jelentős előrelépés a vállalat életében, hogy a folyamatos optimalizálás eredményeként 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie a saját márkás termékeihez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatát, ami környezeti szempontból igen fontos terület.
Fenntartható alapanyag
A Lidl arra is hangsúlyt fektet, hogy a legjelentősebb kockázatoknak kitett alapanyagokat (például kakaó, kávé, pálmaolaj vagy tea) fenntartható forrásból szerezze be. Erre nagyon jó példa, hogy 2021-ben a diszkontlánc virág-és növényválasztékának, illetve a hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcskínálatának 100 százaléka tanúsítottan fenntartható forrásból származott.
Nemcsak a környezetet, hanem a hazai értékek megőrzését is támogatja
A Lidl Magyarország büszke a hazai értékeket és a magyar beszállítókat támogató kezdeményezéseire is. A „Lidl a magyar beszállítókért" programjának keretében az áruházlánc segíti a hazai beszállítóit az exportpiacokon való megjelenésben. A vállalat támogatásával 2021-ben 170 magyar beszállító 726 terméke jutott el 28 Lidl-országba.
Felelős vállalatként a Lidl versenyképes bérekkel és kiemelt juttatásokkal ismeri el a munkavállalók erőfeszítéseit, de szívügyének tekinti a hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik segítését is. 2020-2021-ben összesen több mint 450 millió Ft értékben nyújtott támogatást a diszkontlánc, többek között élelmiszer és nem élelmiszer jellegű adományok formájában, mely által hozzájárult a hátrányos helyzetű magyar családok segítéséhez, a hazai egészségügy fejlesztéséhez, valamint menhelyi kisállatok ellátásához.
„A fenntarthatóság előmozdítása érdekében végzett folyamatos munka mellett számunkra kiemelten fontos, hogy eredményeinkről átláthatóan be is számoljunk. Büszkék vagyunk rá, hogy immáron második, a 2020-2021-es gazdasági évet lefedő fenntarthatósági jelentésünket publikáljuk, mely transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról, és mit teszünk érte nap mint nap" – mondta Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető.
1Kivételt képeznek azon beszerzési megállapodások, melyekre a Schwarz Csoport nincs ráhatással, mint például a bérelt ingatlanok esetén a kötelező villamosenergia-beszerzési záradékkal kötött szerződések. Bővebben: vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag/klimastrategia
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.