Miért leszünk jobban a frissen mosott ruha illatától?

PR cikk frissesség mosószer
Az illatok iránti vágy nem új vagy modern jelenség. Az emberek évezredek óta számos célból (pl. egészségügyi vagy örömszerzés) különféle illatokkal változtatják meg környezetüket. A mosó- és tisztítószerek esetében az illat a tisztaság, a frissesség egyik fontos kifejeződése, amely nemcsak funkcionális, de érzelmi előnyöket is képvisel. Az P&G Ariel márkája most két új mosószert mutat be folyékony mosószer és kapszula formájában.

A gyertyáktól a tisztítószerekig a legtöbb vásárló a háztartási termékek illatosított változatait részesíti előnyben az illatosítatlanokkal szemben. Ez nem véletlen: az illatok számos különböző módon hathatnak az emberre, növelhetik a figyelmet, emlékeket idézhetnek fel, és befolyásolhatják a hangulatot, a megismerést és a viselkedést.

Open Communications

A parfüm szó a latin "per fumum", azaz "füstön keresztül" kifejezésből származik, ami a legősibb felhasználási módot tükrözi: a gyanták és aromás fák elégetését a levegő illatosítására a vallási rituálék és szertartások során. Az illatosított háztartási termékeknek is hosszú története van, amely a gyógynövények és fűszerek kozmetikumokba, gyertyákba és szappanokba való beépítéséig nyúlik vissza. Az ókori házvezetőnők illatos vizet locsoltak a tiszta padlóra és a párnákra, az ágyneműket aromás gyógynövényekkel szórták be, a ruhákat pedig cédrusládákban tárolták. A XIX. és XX. század tudományos felfedezései a technológiai innováció időszakát indították el, amely a szerves kémikusok által készített első szintetikus illatanyagokhoz vezetett. 

Nemcsak tisztít, de hangulatjavító és önbizalomnövelő is lehet!

 

Az illatosított mosó- és tisztítószerek egyik legfontosabb célja a rossz szagok megszüntetése és a háztartási környezet felfrissítése. A kellemes illat emellett csökkenti a rossz szagok közérzetre gyakorolt negatív hatását, befolyásolhatja a termék használata közbeni élményt, élvezetessé teheti a feladatot, és a használat utáni, hosszú távú hatékonyságot mutató jelzésként működik, mint például a frissen mosott ruha illata. Az illatosított termékek további fontos előnye a termék által kiváltott érzelmi reakciókban rejlik, az illat érzelmi emlékeket előidéző ereje ugyanis a szaglás egyik meghatározó jellemzője. A P&G mosószerek területén végzett korábbi vizsgálata, amelyben egy illatosított mosószer hűséges használóinak arckifejezését kódolták, miközben a mosószer illatát érezték, vagy kedvenc zenéjüket hallgatták, azt találta, hogy több pozitív érzelmet vált ki a mosószer illata, mint a kedvenc zenei válogatás. Számos piaci adat azt is kimutatta, hogy az illatosított termékek iránti kereslet a stresszes időszakokban – pl. a koronavírus-járvány idején – nagymértékben megnőtt, ami fontos bizonyítéka annak, hogy a jó illat pozitív hatással van a hangulatra és lelkiállapotra is.

Itt a legújabb Ariel: Így kerülhet kevesebb mikroszál és színezék a vizeinkbe!

 

A Whirlpool, Electrolux, Candy és Beko mosógépgyártók által is ajánlott Ariel bemutatja az új +Touch of Lenor Amethyst Flower és +Touch of Lenor Fresh Air mosószereket, amelyek szekrényben tárolt ruhák esetén akár 2 héten át tartó frissességet biztosítanak a ruháknak, és már alacsonyabb mosási hőfokon is hatékonyan tisztítanak. 

 

“A “Fresh Air” a nagyszüleink idejében a friss kerti szellőn a facsipeszekkel felaggatott és a napsütés melegében csattogva-lengedezve megszáradt textíliáink ropogós frissességét idézi fel citrusos-aldehides-akvatikus, úgynevezett vizes-zöld illatával. Hogy csavarjunk egyet a történeten, ez a víz valójában tengervíz illatot hoz, és a felette fújó szellőben enyhén sós-jódos-tengeri algás jegyek adnak további egzotikus tisztaságérzetet. 

Az “Amethyst Flower” megejtően kedves, feminin virágossága pedig egy mesebeli komplex virágcsokoré, benne az Earl Grey teából ismerős bergamottos azaz keserűnarancshéj-illóolajos illatjeggyel. Érdekessége, hogy a frissessége mögött érzékelhető női karakter finom gyümölcsösségű telt feminitása lengedez végig a kompozíción, így az ezzel mosott textíliákat örömmel ölelik majd magukhoz, vagy bújnak beléjük a hölgyek és a család gyermekei mellett a férfiak is” – meséli Zólyomi Zsolt, parfümőr.

 

„Az új Ariel formuláját kifejezetten gyors tisztításhoz terveztük, speciális COOL CLEAN technológiával. A hidegebb vízben és rövidebb programon történő mosással pedig energiát és vizet takaríthatunk meg, ezáltal csökkenthetjük a mosással járó széndioxid-kibocsátást.” – mondta el Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.

 

A vállalat Leedsi Egyetem tudósival végzett kutatása nemrég azt is megállapította, hogy a rövidebb, hidegebb vízben történő mosás során jelentősen kevesebb mikroszál és színezék oldódik ki a ruhaneműből, és kerül a szennyvízbe, így a természetes vizek megóvására is pozitív hatással van. Emellett az Ariel folyékony mosószer 80%-ban biológiailag lebomló szerves összetevőket tartalmaz, és 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban kerül forgalomba. 

Források:

https://cognitiveresearchjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s41235-022-00378-6#Fn1

https://us.pg.com/blogs/pg-sustainability-tide-ariel-cold-water-wash/ 

https://www.ariel.co.uk/en-gb/about-ariel/sustainability/your-commitment-how-you-can-save-energy

https://www.leeds.ac.uk/news-science/news/article/4524/quicker-and-cooler-is-best-for-clothes

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.