A Harvard University kutatása szerint az ismerőség a rokonszenv és a vonzalom kulcsa, és a figyelmes szemlélődés hosszú távon az első benyomások változásához vezet. A kutatást vezető Viola Störmer és George Alvarez szerint a tárgyaknál is igaz a képlet: minél hosszabb ideig figyeljük az objektumot, annál valószínűbb, hogy világosnak és fényesnek fog tűnni.
Léteznek különféle optikai csalódások, amelyek során egy középen fekvő pontot kell figyelni, majd a körülötte lévő körök valamelyikére fókuszálni. Ennek eredményeként a kör világosabbnak fog tűnni, noha a valóságban a pont és a körök egyforma színűek.
Úgy néz ki, ezúttal bizonyítást nyert, hogy emberi arcok esetén a figyelem szintén számít: vonzóbbnak tűnik az arc hosszas szemlélődés után.
„Arra kértük a résztvevőket, hogy állapítsák meg, mennyire vonzó számukra két arc, miután hosszú ideig az egyik arcra koncentráltak. Kiderült, hogy mindig az bizonyult a leginkább rokonszenves arcnak, amelyet hosszú ideig szemlélt az önkéntes. Úgy gondoljuk, nem a belső megítélés változott, hanem az arc perceptuális feldolgozásának módja lett más az idő elteltével” – vélekednek a szakemberek.
Azt is a génjeink döntik el, hogy kibe szeretünk bele?
Ki a számunkra legvonzóbb az ellenkező nemből? Erre a kérdésre mindannyian mást válaszolunk, hiszen nem ugyanazok a prioritások. Egy kutatás eredményei alapján azonban nem teljesen az elménk irányítja azt, hogy kiért leszünk oda meg vissza. A témáról itt írtunk korábban.Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.