Az első vizsgálatok arra utalnak, hogy a tengeri állatok - köztük egy kék bálna - nem természetes módon pusztultak el, a bizonyítékok szerint haláluk előtt fulladoztak. C. B. Ratnajake természetvédelmi és erdészeti miniszter közölte, hogy az elpusztult állatokon további vizsgálatokat végeznek, és a kormány szakértői által készített jelentést hamarosan benyújtják a bíróságra.
A tárca szóvivője szerint a közelmúltban elpusztult állatokon külső égési sérülések is voltak, ami szintén arra utal, hogy haláluk nem volt természetes.
Az ökológiai kár még annál is nagyobb, mint amekkorától a helyi természetvédelmi hatóságok tartottak. Már hírek érkeztek korallzátonyon élő halak tömeges pusztulásáról is.
A szingapúri zászló alatt hajózó X Press Pearl 1486 konténert szállított az indiai Hazirából május 15-én. A konténerhajón 25 tonna salétromsav és számos más vegyianyag volt. A hajó a colombói kikötőhöz közelítve küldött vészjelet május 20-án, majd kigyulladt. A környezetvédelmi hatóságok szerint a lángoló hajó környezeti katasztrófát okozott, a partra vetődött roncsai és a hajó fedélzetéről a tengerbe jutott vegyianyagok súlyosan károsították a környező tengerpartokat.
A Srí Lanka-i hatóságok vizsgálatot indítottak a tűz okainak kiderítésére.
A közelmúltban Rohita Abejgunavardena közlekedési és hajózási miniszter jelentette be, hogy 40 millió dolláros kártérítést követelnek a teherhajó üzemeltetőjétől, az X-Press Feeders vállalattól.
Az X-Press Pearl majdnem két héten át lángolt Colombo közelében, majd június 2-án elsüllyedt. A szennyezés halászati és turisztikai szempontból is fontos partszakaszokat érint mintegy 80 kilométer hosszan.
Srí Lanka-i környezetvédők az ország történetének legsúlyosabb tengeri szennyezéséről beszélnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.