A rendkívüli és egyedülálló munka a tervezett 12 óránál hosszabb ideig tartott, előző este ugyanis a hajótestet húzó acélsodronyok beleakadtak a hajó oldalán levő tartályokba, ezért meg kellett szakítani a luxushajó egyenesbe állítását. Az olasz illetékesek szerint a hatalmas mérnöki feladat végrehajtása végül tökéletesen, a terveknek megfelelően sikerült. Franco Porcellacchia, a Concordia tulajdonosának, a Costa Crociere SpA-nak a projektigazgatója ehhez hozzátette, hogy nem észleltek környezetszennyezést a művelet során.
A munka fő irányítója, a dél-afrikai Nick Sloane mentésvezető - aki az utóbbi egy évet Giglión töltötte, hogy előkészítse a végrehajtást - elmondta, hogy nagyon küzdelmes volt az előkészítés, de végül mindenki fantasztikusan teljesített. A következő feladat a hajó alapos megvizsgálása lesz: milyen kár érte, valamint annak eldöntése, hogyan lehet partra vontatni. A hajó elég erős volt ahhoz, hogy egyenesbe álljon, és elég erős lesz a vontatáshoz is - tette hozzá.
A Costa Concordia 2012. január 13-án éjjel feneklett meg, amikor a toszkán partok közelében fekvő Giglio szigeténél sziklának ütközött, majd az oldalára fordult. A szerencsétlenség következtében 32 ember - köztük a hajón zenészként dolgozó magyar Fehér Sándor - vesztette életét. Két holttestet még nem találtak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.