Szép, kosztümös, szerelmes film reményében ültem be a moziba, és e tekintetben nem is csalódtam, azt pedig különösen értékeltem, hogy hamisítatlan angol belső tereket láthatok - sötétre pácolt faburkolatokkal, erős bordó-zöld falakkal, angol mintás drapériákkal, elegáns porcelánokkal és kosztümökkel. 100% british feeling - imádtam!
A titokzatos szerető lassú és epikus film - ezért ha feszült vagy, meg se próbálkozz vele, mert fél óra múlva feszengeni kezdenél a mégoly kényelmes moziszékben is. Ha viszont az a dilemma tölti ki éppen az életedet, hogy belevágj-e a kellemesen őszülő házasemberrel egy szerelmi háromszögbe, vagy már eleve szerető vagy, és tudni akarod, mi lesz egy ilyen kapcsolat vége - akkor feltétlenül nézd meg, mert segíthet kigabalyodni a párkapcsolati válságodból.
A film nemcsak témaválasztásában, de filmes eszközeiben is időutazás visszafelé - korszerűtlen látványvilág jellemzi, dramaturgiai hiányosságokkal küzd, ráadásul túl bő lére eresztett - mégis szerethető mozi. Különösen, ha rajongsz Ralph Fiennes színészi játékáért, mert ő zseniális átéléssel játszik, aminek vélhető oka, hogy ötvenkettedik évében járva éppen azt az élethelyzetet éli át vagy dolgozza fel éppen, amelyet a Dickens életéről forgatott moziban ábrázol.
A történet röviden. Charles Dickens, a sikeres író fél tucat gyermekével és fejfájós, elhízott, értetlen feleségével él elegáns, Londontól egy napi járásra eső kúriájában, amikor megismeri egy színészdinasztia harmadik lánygyermekét, a 18 éves Nellyt, és beleszeret. Nelly rajongással tekint az íróra, de nem szeretne letérni a tisztesség útjáról. A 19. századi Angliában természetesen nem illik elválni és új életet kezdeni, ezért hosszú vívódások - ezt ábrázolja a film - után szeretői létbe kényszerülnek. Mit kap ettől a kapcsolattól a nő? Lehetsz boldog, ha szerető vagy, illetve ha szeretőt tartasz? Mi lesz a kapcsolat vége? Van-e feloldozás? Ebből a filmből nagyon finom, nagyon pontos válaszokat kaphatunk ezekre a kérdésekre.
A legérdekesebb aspektus azonban az, hogy mit tudunk meg Ralph Fiennesról ebből a filmből, amely őszintébben beszél a brit színész lelkéről, mint amennyire egy interjúban valaha is képes lenne feltárni mindezeket a gondolatokat. Ralph magánéleti történései elég furcsa ívet mutatnak. "Színészi tanulmányai alatt ismerte meg Alex Kingstont (Vészhelyzet), akivel 10 év ismeretség után házasodtak össze 1993-ban, de a kapcsolat 1997-ben válással végződött. 1995-ben kezdődött következő kapcsolata a nála 17 évvel idősebb Francesca Annisszal, aki az édesanyját játszotta a Hamletben. A páros útjai 2006-ban váltak szét, miután a pletykalapok arról kezdtek írni, hogy Fiennes szenvedélyes szeretői viszonyban áll Cornelia Crisan román énekesnővel. 2007. február 11-én a Qantas légitársaság utaskísérőjét, Lisa Robertsont meggyanúsították, majd elbocsátották munkahelyéről, mivel bebizonyosodott, hogy 2007. január 24-én, egy Darwinból Mumbaiba tartó járaton munkaidejében szexelt Fiennesszal a mosdóban. Fiennes nem tagadta le az esetet." (forrás: Wikipédia). A mosdóban szexelni egy ismeretlennel - nos, ez tipikus jele annak a kétségbeesésnek, amelyet megállapodott emberek (nem csak férfiak, nők is!) éreznek a múló idő és múló fiatalság láttán. A kalandok kétségbeesett hajszolása az időskori fagy előtt...
Más kérdés, hogyan kezeli az ember mindezt. Antidepresszánssal, pszichológus segítségével, vagy ezzel a filmmel. A titokzatos szerető erőssége nem a filmes eszközökben, hanem a történet nyomán elinduló gondolatokban rejlik - segít megérteni olyan lelki csapdákat, amelyekkel minden férfi és nő szembesül. Ha ezzel az igénnyel nézed meg a filmet, nem fog csalódás érni. Jó szórakozást!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.