Két hete indult útjára a klip, és ma már a különböző megosztókon összesen több mint tízmillió megtekintésen van túl Csemer Boggie, a "photoshopos lány" videója, a Parfüm. Őt kérdeztük sikere titkáról és kedvenc kulturális csemegéiről.
Mesélj a dal és a klip készülésének körülményeiről!
A Parfüm és így a Nouveau Parfum 2012-ben született, egy teljes album részeként. Sebestyén Áronnal aki a szerzőtársam és egyben a zenekarom zongoristája is már régóta együtt komponálunk. A szöveget eredetileg francia nyelven én írtam, és amikor a Tom-Tom Recordshoz kerültünk, a kiadó producere, Dorozsmai Péter írta meg a magyar szöveget a dalhoz.
Miért francia nyelven írtad? Eleve nemzetközi piacra szántad?
A francia kultúra iránti rajongásom is benne volt, de természetesen terveztem nemzetközi bemutatkozást is - bár azt azért nem gondoltam, hogy ilyen globális méreteket ölt. Franciát tanultam az egyetemen és egy évig bébiszitter voltam Párizsban egy francia családnál.
Könnyű volt elérni, hogy egy magyar kiadó befogadja a lemezre szánt anyagotokat?
Nem volt könnyű. Rengeteg helyre beadtuk, de érdemben csak a Tom-Tom reagált. Én azonban a nagy számok törvényében hiszek: ha valamit, amiben hiszel, százfelé kiáramoltatsz, akkor végül úgyis kapsz választ. Visszatérve a készítés körülményeire: a lemezszerződés része volt, hogy forgatunk egy klipet. A Parfümre esett a választásunk, és két fiatal rendezőt kértünk fel, Nagy Bálintot és Lőrincz Nándort. A dal mondanivalójából kiindulva pattant ki ez a photoshopos ötlet Nagy Bálint fejéből. A forgatás alatt rengeteget kellett egy helyben ülnöm ez elég kimerítő volt, de megérte! :-)
Követed a kattintásszámokat?
Most a beszélgetésünkre készülve megnéztem az adatokat: 4,5 millióan látták a Vimeón, ahová eredetileg töltöttük, a YouTube-on pedig 2,8 millióan a magyart és 2,2 millióan a francia változatot. És ezen kívül rengetegen töltik fel máshová is - hatalmas az érdeklődés.
Mit éreztél aznap, amikor először szembesültél ezzel a globális figyelemmel?
Sokkoló volt. Egy francia barátom írt rám a Facebookon, hogy már 15 ezren látták a klipet, és mire én géphez ültem, ez a szám 200 ezer lett! Rengeteg ismeretlen külföldi kommentelte, gratuláltak… Én meg csak kérdezgettem magamtól: Mi történik? Meglepő volt ez a hirtelen, robbanásszerű külföldi lelkesedés! Kellett vagy két óra, mire felfogtam, hogy igen, ez velem történik.
Nem izgultál, hogy a hirtelen siker viszont irigységet fog kiváltani, akár még a barátaid részéről is?
Nem, hiszen ez egy lelkesítő történet. Futótűzként terjedt a híre, és azt hiszem, ez erőt ad a korosztályomnak, hogy igenis, a kreativitás át tudja törni a falakat. Rengeteg tehetség él az országban, és egy ilyen történet meggyőzhet másokat is arról, hogy alázattal, szorgalommal és eredeti ötletekkel igenis lehet boldogulni.
A Parfüm világhódító útjához nyilván kellett egy marketinges nagy ötlet is - ez kinek köszönhető?
Bevontunk a csapatba egy 22 éves művészeti management szakos lányt, és már egy éve zenei-filmes produkciók nemzetközi menedzselésével foglalkozik leginkább. Ő küldte szét kb. ötven nemzetközi szinten véleményformáló bloggernek a clipet. Innen indult útjára a dal. Köszönet Liter Zsófiának az ötletért!
Hogyan hatott a karrieredre ez az óriási érdeklődés?
Sok koncertfelkérést kapok azóta, de igyekszünk csak olyanra igent mondani, ami tényleg jó és értékes, vállalható. Külföldről számos tévé kérte be saját vetítésre a dalt, és hívnak az Egyesült Államoktól és Brazíliától kezdve Franciaországon és Németországon át Koreáig, hogy fellépjek náluk. Most válogatjuk ki, mely felkéréseknek tehetünk eleget.
Végül megkérlek arra, áruld el a te kedvenc kultúrcsemegéidet!
Először is egy Palya Bea koncertet ajánlanék. Számomra az egyik leginspirálóbb előadóművész, a mesteremnek is mondhatom, és tudom, ha valaki egyszer eljut a koncertjére, az visszajáró vendég lesz. Most új zenekarát és a Nő projektet keressétek! Másodiknak Johann Sebastian Bach Máté-passiójára hívnám fel a figyelmet – olyan ritkán játsszák, és most április végén lesz egy csodálatos előadás a MÜPÁ-ban, nekem már van jegyem rá! A harmadik ajánlatomat Párizs ihlette: ha ott jártok, látogassatok el a Cinémathèque Française-be a mozimúzeumba. Ez nem tartozik a megszokott turistacélpontok közé, pedig fantasztikus! Már sokszor voltam Párizsban, éltem is ott, mégis csak legutóbb jutottam el ide, de óriási hatással volt rám!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.