A Costa Concordia 2012. január 13-án éjjel feneklett meg, amikor a toszkán partok közelében fekvő Giglio szigeténél sziklának ütközött, majd az oldalára fordult. 32 ember, köztük egy magyar zenész, Fehér Sándor lelte halálát a katasztrófában. A hajómonstrumot 2013 szeptemberében állították fel 19 órányi megfeszített munka után.
A tengerjáró roncsáért több olasz és külföldi kikötő versenyzett. A választás végül a hasonló műveletekben a legnagyobb tapasztalattal és jól kiépített infrastruktúrával rendelkező északnyugat-olaszországi Genovára esett. A liguriai városban van a Costa Crociere hajótársaság székhelye is. A hajóroncs elvontatásának és darabokra szedésének csaknem 100 millió eurós költségét a Costa Crociere fizeti – tudósít az MTI.
A roncsot két vontatóhajó juttatja el a genovai kikötőhöz tartozó Voltriba, ott leszednek róla minden berendezést és alkatrészt, ami nem fémből van. Ezután a szintén genovai Sampierdarenában a tengerjáró szerkezetének szétszedése következik. A világ egyik legnagyobb tengerjáró hajójának elvontatása és darabokra szedése a számítások szerint több mint egy évet vesz igénybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.