A válogatásunkban igyekeztük azokra a filmekre koncentrálni, amelyek a nők közti viszonyokból valóban inkább a szerelemmel és a párkapcsolatokkal foglalkoznak, nem pedig csak erotikus adalékanyagként használnak leszbikus/biszex karaktereket és szexjeleneteket.
Egymásra nézve (1982)
Galgóczi Erzsébet írónő maga is a női nem híve volt, a saját kisregényét ő írta filmre Makk Károly mozija számára. 1982-ben még büntetendőnek számított a homoszexualitás Magyarországon, így a film témája enyhén szólva is kényesnek bizonyult, ám végül nemcsak a cenzúrán csúszott át, de még Cannes-ba is eljutott. A történet a még kevésbé toleráns ötvenes években játszódik, amikor az újságíró főhősnő szerelme férjes kolléganője iránt végül tragédiához vezet.
Fülledtség (1996)
A Wachowski-testvérek Mátrix előtti (és sokak szerint máig legjobb) filmje egyszerre bűnügyi-átverős sztori és két nő szerelmének története. A vagány és börtönviselt Gina Gershon egy lakásfelújításon dolgozik, amikor forró érzelmek támadnak közte és a szomszédban élő kirakatbarátnő között. Így együtt szőnek tervet az utóbbi gengszter pasijának lenyúlására és a szökésre, de nem minden a tervek szerint alakul.
Redvás Amal (1998)
Ebben a remek svéd „tinifilmben” a saját nem felfedezése összekapcsolódik a szexualitás ébredésével és a felnövéssel: kiskamasz lány hőse egyik osztálytársnőjébe szeret bele, és valamiféle viszonzást is talál, de aztán persze nem olyan egyszerű az ilyesmi egy kisváros és egy kis iskola közegében.
A gyerekek jól vannak (2010)
Julianne Moore és Annette Bening olyan középkorú, régóta együtt élő leszbikus házaspárt játszanak ebben a humort és drámát érzékenyen vegyítő filmben, akiknek már tinikorú gyerekeik is vannak — a gyerekek pedig egyszer csak előállnak azzal, hogy szeretnék megismerni a biológiai apjukat is. Nehéz kérdések, emberi válaszok.
Adéle élete (2013)
A 2013-as mozis év egyik nagy szenzációja volt ez a francia film, amely a cannes-i Arany Pálmát is elnyerte, és amely szó szerint testközelből, lecsupaszító közelképekben mutatja meg egy szerelem megszületését, párkapcsolattá válását, elmúlását és utóéletét. És ugyan a filmben mindez két lány között és explicit szexjeleneteket sem mellőzve történik, mégis könnyedén a saját viszonyainkra is ismerhettünk benne.
The Duke of Burgundy (2014)
Magyarországon forgott egy Magyarországon élő angol filmes rendezésében ez a különleges film, amely a hatvanas-hetvenes évek erotikus filmjeinek világát felidézve, de közben kimondottan szerzői filmes módon mesél két nő párkapcsolatáról. Amely a BDSM-et is magába foglalja, és amelyben nem mindig az az alárendelt, aki elsőre annak tűnik.
Carol (2015)
Patricia Highsmith azonos című könyvét a leszbikus szerelem kultuszregényének tartják, és most jött el az az idő, amikor már a vászonra költözhet olyan módon, hogy nem a benne foglalt szerelem pikáns/botrányos/különleges voltával foglalkozik a közvélemény. Hanem például azzal, milyen lenyűgözőt alakít benne súlyos döntések előtt álló gazdag dámaként és anyaként Cate Blanchett, vagy szerelembe eső ártatlan áruházi eladólányként Rooney Mara.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.