Sem a nem, sem a konkrét életkor, de még a származás és a bevétel sem befolyásolta a tényt, hogy a gyakori közösségi médiahasználat az étkezés és a testkép körüli problémák széles tárházát hozhatja magával.
A Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics című szaklapban publikált kutatás szerint jelenséget valószínűséggel az okozza, hogy ezeken a felületeken általában tökéletes képeket látunk különféle hírességekről, ráadásul ismerőseink is igyekszenek a lehető legtökéletesebb arcukat mutatni.
“A közösségi médiafelületek a hagyományos médiafelületek több aspektusát is kombinálják, amelyek interaktív módon hatnak ránk. Ennek folytán olyan sztereotípiákat internalizálunk, amelyek miatt testképzavar és akár étkezési zavarok is kialakulhatnak” – fogalmaz a kutatást vezető Jaime E. Sidani.
Dr. Sidani és csapata összesen 1765 amerikai felnőttet vizsgált, akiknek életkora 19 és 32 év között alakult 2014-ben. A résztvevők kérdőívet töltöttek ki, amely felmérte közösségi médiával kapccsolatos szokásaikat. A következő platforok mind szóba kerültek: Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine and LinkedIn.
Az étkezési zavarok között szerepelt az anorexia nervosa, a bulimia nervosa, a túlevés, és más olyan klinikai esetek, amelyek a testképzavarral és az étkezési zavarral voltak összefüggésbe hozhatók.
Azok a résztvevők, akik a legtöbb időt töltötték a felsorolt közösségi platformokon, 2,2-ször nagyobb eséllyel küzdöttek étkezési- és testkép zavarokkal, ami a szakemberek szerint mindenképpen beszédes eredménynek számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.