törvénymódosítás személyszállítás taxi Magyarország Uber
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nem az Uber ellen, hanem az adófizető magyar vállalkozók védelmében született és lép július közepétől hatályba a törvénymódosítás, legalábbis Fónagy János államtitkár szerint. Az Uber viszont egyáltalán nem örül a döntésnek: nem tartják jó iránynak.

"Egy új bizottság, az úgynevezett tárcaközi bizottság jött létre a jogellenesen működő taxiszolgáltatások hatékonyabb kiszűrésére" - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Fónagy János, miután az Országgyűlés elfogadta az engedély nélkül, autóval végzett személyszállító szolgáltatásról szóló kormányzati törvényjavaslatot.

Az Uber személyszállító szolgáltatás ellen demonstráló taxis szervezetek konvoja a Lánchídon Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Kemény büntetés várhat a szabályszegőkre

A módosítás szerint akár egy évig is blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak - de csak akkor,

ha más hatóságok eredménytelenek voltak a szabálysértés megakadályozásában.

Ráadásul a jövőben azt az autót, amit engedély nélkül végzett tevékenységhez használnak, először félévre, ismételt szabályszegésnél akár 3 évre is ki lehet vonni a forgalomból.

A járművezető sem ússza meg: először 9 büntetőpontot kap, "bűnismétlés" esetén még 9-et, vagyis ilyenkor

fél évre vissza is vonják a jogosítványát.

A taxis szervezetek demonstrációjának egyik résztvevője feliratot ragaszt ki a gyülekezéskor a budapesti Hősök terén Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az Uber is reagált

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője a törvény elfogadására azt mondta: "az Uber továbbra is kitart amellett, hogy az új technológiák betiltása, blokkolása - pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé - nem jó irány.

Hozzátette, hogy ezt megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem

az ésszerű szabályozást válasszák

a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében, illetve az Uber továbbra is keresi a párbeszédet a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, idejétmúlt szabályozást felváltsa egy modern, amely

a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba.

Uber ellenes tüntetés Budapesten, január 18-án Fotó: Polyák Attila - Origo

Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését - tudatta közleményében a cég magyarországi vezetője.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.