Ezzel a két lépéssel bármelyik kínos beszélgetést lezárhatod: szakértő árulta el az egyszerű trükköt

beszélgetés, lezárás, kommunikáció
Shutterstock - simona pilolla 2
kommunikáció beszélgetés lezárás pszichológia
Kellemetlen beszélgetések esetén sokan nem tudják, hogyan lépjenek ki a kényes helyzetből. A szakértő két egyszerű lépést ajánl, amelyek segítenek határozottan lezárni azokat a beszélgetéseket, amelyek nem vezetnek sehova, és megvédhetnek minket a további érzelmi terheléstől.

Legyen szó pletykálkodásról vagy akár verbális támadásokról, ha egyszer egy kényes párbeszédben ragadunk, nehéz lehet megtalálni a kiutat. A szakértő szerint ilyen helyzetekben érdemes betartani az alábbi két lépést, amivel véget vethetünk a kellemetlen beszélgetésnek. 

A szakértő elárulja: így vess véget egy kellemetlen beszélgetésnek
A szakértő elárulja azt a két egyszerű lépést, amivel bármilyen kellemetlen beszélgetést könnyedén lezárhatsz.
Forrás: Shutterstock

A beszélgetések teljesen váratlanul válhatnak kényelmetlenné 

Egy hosszú idő után történő találkozás lehetőséget adhat arra, hogy az egyik fél azonnal minden felhalmozódott sérelmét  a másik fejére zúdítsa. Vagy a beszélgetőpartnerünk úgy gondolja, hogy természetes, hogy érdekel minket a véleménye a problémás kollégákról, vezetőkről vagy bárki másról. 

Az észlelések nagyon különbözőek lehetnek, így gyakran olyan kellemetlen beszélgetésekben találjuk magunkat, amelyekben kényelmetlenül érezzük magunkat, miközben mások helyesnek és megfelelőnek tartják a viselkedést. 

Ha lenne egy bevált módszerünk, amivel kezelni tudjuk az ilyen helyzeteket, az sokkal könnyebbé tenné a dolgunkat, és még a kínos pillanatok is elkerülhetőek lennének. Bill Eddy ügyvéd és terapeuta, aki mediátorként dolgozik a San Diego-i Nemzeti Konfliktusmegoldó Központban rendelkezik egy ilyen stratégiával. 

Kellemetlen beszélgetés? A szakértő két egyszerű lépést ajánl

A Psychology Today online magazinban megjelent írásában azt javasolja, hogy alkalmazzuk a következő két, valójában igen egyszerűnek tűnő lépést, ha a kommunikáció negatív, nyomasztó irányba fordul, és nem tudjuk azt átformálni vagy konstruktívan befolyásolni. Hasznos és praktikus lehet tudatosítani magunkban, hogy van lehetőségünk erre a megközelítésre.

1. Figyelmeztetés adása

Bill szerint jó, ha megszokjuk, hogy jelezzük a másiknak, ha kényelmetlenül érezzük magunkat a beszélgetésben, és nem akarjuk úgy folytatni.

Például: "Ha csak azért szeretnél velem beszélni, hogy támadj, akkor befejezem a beszélgetést, és itt lezárjuk a találkozónkat." Bár egy ilyen figyelmeztetéssel nem biztos, hogy azonnal elérjük a kívánt hatást, és előfordulhat, hogy a másik fél sértve vagy zavartan reagál, legalább saját érzéseinkre és észlelésünkre reagálunk. Ezzel enyhülést és igazságot adunk saját magunknak, végül pedig tisztességes, ha megosztjuk a másikkal a saját álláspontunkat, és felkészítjük őt a következő lépésünkre. A beszélgetésből való kilépés lehetősége néha a legokosabb választás. Ezzel nem sértünk meg senkit, elkerüljük, hogy a helyzet tovább fokozódjon, és egyértelműen megmutatjuk a saját határainkat.

2. A beszélgetés befejezése

Ha a másik fél a kifejezett figyelmeztetésünk után sem változtat, ideje, hogy valóban befejezzük a beszélgetést. Bill Eddy azt javasolja, hogy mondjunk hozzá egy kísérő mondatot, például: „Úgy látom, a viselkedésed alapján azt szeretnéd, hogy lezárjam a beszélgetést. Hívj, ha civilizált módon szeretnéd folytatni." Ezt követően búcsúzzunk el, és távozhatunk, vagy letehetjük a telefont.

A következő találkozáskor nem szükséges feltétlenül szóba hozni az előző elválást vagy annak részleteit, fontosabb, hogy nyíltan és előítéletek nélkül közelítsünk a másikhoz, és új esélyt adjunk neki.

 Ha ismét hasonló irányba halad, mint legutóbb, akkor a szakértő szerint a figyelmeztetés ismét indokolt, tapasztalatai szerint ez sokkal erősebben hat, ha már egyszer befejeztük a beszélgetést a személyével.

Néhányunk számára persze nehéz lehet így viselkedni: egy figyelmeztetés kimondása és végül egy beszélgetés radikális befejezése nem feltétlenül illeszkedik a mindennapi szerepeinkhez, amelyekben kényelmesen érezzük magunkat. Azonban néha érdemes kilépni a megszokott szerepekből, különösen, ha ezek folyamatosan zsákutcába vezetnek minket.

Kommunikáció a párkapcsolatban: 5 tipp annak érdekében, hogy többet beszélgessetekA legjobb kommunikációs technikák, ha zátonyra futott a kapcsolatunk10 dolog, amit ne mondj a gyerekeidnek, amikor válófélben vagy

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.