A csodacsatár (1956)
Puskás Öcsi mint filmsztár? Bizony! Ebben a komédiában a valaha volt legnagyobb magyar focista lényegében saját magát alakította, egy Puska nevű híres játékost, akit a kitalált Futbólia országa el akar raboltatni, hogy náluk játsszon, mert történelmi tragédia, hogy rosszul megy a válogatottjuknak. Aztán persze az akció során összekeverik valakivel, és beindul a tévedések vígjátéka. Hogy a foci és a társadalmi/történelmi jelenségek mennyire összefüggenek (nálunk különösen), arra kiváló példa, hogy a filmet még Puskás disszidálása előtt forgatták, de a bemutató idejére már kínossá vált a személye, így újraforgatták a jeleneteit Hidegkutival – így most két(féle) csodacsatára is van a magyar filmnek.
Két félidő a pokolban (1961)
Minden idők egyik legjobb focis filmje Fábri Zoltán rendezése – nemcsak magyar, de világviszonylatban is, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy két évtizeddel később a (Budapesten forgatott) hollywoodi változata is elkészült Menekülés a győzelembe címmel, többek között Sylvester Stallone és Michael Caine közreműködésével. A később kiváló filmrendezővé lett Bacsó Péter forgatókönyve megtörtént esetet dolgozott fel: a második világháború idején a fronton a munkaszolgálatos foglyok focicsapata megmérkőzött a német katonacsapattal. A filmet többek között Sinkovits Imre, Garas Dezső és Márkus László emlékezetes alakítása, a rettenetes körülmények között is meg-megcsillanó humor és a finálé sokkoló tragédiája teszik felejthetetlenné.
Régi idők focija (1973)
Szintén a magyar mozi egyik klasszikusa ez a gyönyörű, szívvel és lélekkel (meg játékossággal és csodás színészekkel) teli film a fociról és a csapatszellemről. Sándor Pál – Mándy Iván írásaiból készült – filmje olyan szállóigévé lett mondatokat és neveket hagyott az utókorra, mint hogy „Kell egy csapat!”, Minarik Ede, avagy a Csabagyöngye SC. A futball hőskorában játszódó film egyben megteremtett egyfajta sajátos magyar burleszket is a formai megoldásaival, a humorával és a pesti vagány karaktereivel.
6:3, avagy játszd újra Tutti (1998)
A magyar futball legemlékezetesebb meccse az a bizonyos londoni 6:3, „az évszázad mérkőzése”, amelyen az Aranycsapat első európai válogatottként legyőzte az otthonukban addig veretlen angolokat – és milyen simán! Tímár Péter filmjének futballrajongó főhőse pedig egy mágikus mez segítségével pont a meccs idejére repül vissza az időben – ha nem is Londonba, de Budapestre, ahol fodrásztól utcaseprőn át ávósig mindenkit a nagy esemény foglalkoztat, és ahol nagy galibát kavar az izgága férfi, aki pontosan tudja előre a gólokat.
Puskás Hungary (2009)
Nem véletlen a két szó egymás mellett a címben: ha a világon valaki csak egyetlen magyar nevét tudja, az rendszerint Puskásé. Ez a dokumentumfilm pedig korábban sosem látott alapossággal és mélységben, korábban sosem látott felvételekkel mutatja be Puskás kanyargós életútját – olyan izgalmasan, hogy méltán vetítették annak idején mozikban is.
Viharsarok (2014)
Császi Ádám rendező mozis bemutatkozása szikár, súlyos szerelmi történet, amelynek résztvevői fiatal srácok – akik meglehetősen szokatlan környezetben (a magyar vidék egy kietlen sarkában) és miliőben (a macsó világú fociöltözőben) találnak egymásra. A Németországból hazaköltöző ifjú focista körül kialakuló szerelmi háromszög sorsa pedig így csak a drámai végkifejlet lehet.
Magyar csapat – „még 50 perc” (2016)
A legfrissebb hazai focis film egészen aktuális: Muhi András Pires rendező ugyanis az épp az Eb-n játszó magyar válogatottat követte a kamerájával éveken át, a meccsektől kezdve az öltözőbeli eseményeken át az edzőtáborokig. Így igazi bepillantást kaphatunk színfalak mögé, a film rengeteg érdekességgel fűszerezve hozza testközelbe azt az utat, aminek a végén most 30 év után újra világversenyen szurkolhatunk a magyar focicsapatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.