A megkérdezett emberek 92,3 százaléka támogatja a vasútépítést - közölte hétfőn a kormány, amely vasárnap tartott "konzultációt" az érintett térségek lakóival. A közlés szerint a megkérdezésben 100 ezer ember vett részt 84 helységben.
A konzultáció hitelességét többen megkérdőjelezik, mert azt úgymond kormánytól független szerv részvétele nélkül tartották. Egyes környezetvédők ellenzik a vasútépítést, mert a nyomvonal helyenként tengerparti strandokon, régészeti lelőhelyeken és természetvédelmi területeken is keresztülhalad.
Az 1460 kilométeres Maja vasút öt délkeleti államon, legnagyobb részt a Yucatán-félszigeten halad keresztül, és a világhírű fürdőhelyet, Cancúnt köti össze Méridán, Yucatán állam fővárosán keresztül olyan jelentős idegenforgalmi látványosságokkal, mint Chicén Itzá vagy Palenque régészeti leletei.
Az évi 3 millió turista szállítására szánt vasútvonalat a hagyományos személyforgalomban és teheráruszállításra is használják majd.
Megépítésére 120 milliárd pezót (1878 milliárd forint) irányoztak elő, ennek felét a turistáktól beszedett adókból tervezik fedezni, a másik felét a költségvetés biztosítja. A kormány szerint nem vesznek fel hitelt a beruházásra.
A Tren Maya az egy éve kormányon lévő Andrés Manuel López Obrador elnök egyik legambiciózusabb fejlesztési terve az új mexikóvárosi nemzetközi repülőtér és a Tehuantepeci-földszoroson áthaladó, a Csendes-óceánt a Mexikói öböllel összekötő tehervasút mellett.
A Maja vasút építését a tervek szerint tavasszal kezdik, és 2024-re fejezik be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.