Pontosan mi történt a debreceni géppel? Történt-e személyi sérülés? Miért nem küldött a Wizz Air mentesítő járatot, mivel kártalanítják az utasokat?
A Wizz Air megerősíti, hogy január 4-én, W6 7867-es számú, Debrecenből Párizs-Beauvais-ra közlekedő járatát ki kellett üríteni a felszállást megelőző jégmentesítés során a Debreceni Repülőtéren, miután a földi kiszolgáló személyzet és a reptéri tűzoltóság lehetséges tüzet jelentett a repülőgép hátsó részén. A személyzet az ilyenkor szokásos protokollt követve az első ajtók csúszdáin evakuálta az utasokat. Minden utas biztonságosan elhagyta a fedélzetet.
A reptéri tűzoltóság és a karbantartó személyzet alaposan átvizsgálta a repülőgépet, és megerősítette, hogy nem történt tűzeset,
csupán a porladt jégtelenítő folyadék kelthette füst benyomását a függőleges vezérsíkot megvilágító lámpa fényében. A leszállított utasokról szállás és étkezés biztosításával gondoskodott a Wizz Air. A járatot másnap (január 5.) reggelre ütemeztük át, ahogy a visszafelé, Párizs-Beauvais-ból Debrecenbe közlekedő járatot is.
A személyzet mindenben az előírásoknak megfelelően járt el, és professzionális módon ürítette ki a repülőgépet.
A Wizz Air őszintén elnézést kér a kellemetlenségért, de utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonsága továbbra is a legfontosabb számunkra.
Az applikáción és a Wizz Air honlapján még szombaton 22:40-kor is az állt, hogy a szombaton Debrecenből Párizsba tartó járat 19:45-kor száll fel, és 22:15-kor érkezik meg Párizsba. Eközben a repülőtér honlapja szerint csak vasárnap 11:15-kor száll fel a gép.
A Wizz Air elnézést kér a honlap későbbi frissítéséért, azonban az érintett utasokat személyesen, e-mailen és SMS-ben is tájékoztattuk a járat átütemezéséről.
A Wizz Air Wroclaw-Lviv szintén szombati járata 11:20 helyett 11:34-kor szállt fel, miért tért vissza Wroclawba 35 perc után? Mi hibásodott meg? Tudomásunk szerint az Air Data Inertial Reference Unit. Ez az utasok biztonságát miben veszélyezteti?
A január 4-én Wroclawból Lvivbe tartó W6 1843-as járat technikai hiba miatt fordult vissza. Az utasok mindvégig teljes biztonságban voltak. A javításhoz szükséges alkatrész megérkezése és beszerelése után a járat elindult és biztonságosan meg is érkezett Lvivbe.
Szintén szombaton, a Budapestről Izlandra tartó gép 6:35 helyett 10:41-kor szállt fel.
A Budapest-Keflavík-Budapest járat késését az Izlandon uralkodó szélsőséges időjárási viszonyok (65 csomót is elérő szél) tették szükségessé.
A biztonság eddig is és ezután is a legfontosabb légitársaságunk számára, ilyen erős szélben viszont nem lehet biztonságosan megközelíteni a célállomást,
illetve le-/felszállni. Ezért döntöttünk úgy, hogy az izlandi időjárási viszonyok javulásáig késleltetjük a járatunkat, hogy utasainkat biztonságosan elszállíthassuk a célállomásra.
A sok késés miatt hogyan kártalanítják az utasokat?
A Wizz Air mindhárom esetben az 2004/261/EK rendelettel összhangban kompenzálja az utasokat. Frissítőket és étkezést biztosítottunk érintett utasaink számára, valamint ingyenes szállodai elszállásolást azokban az esetekben, amelyekben a késedelmes járat az eredetileg tervezett indulást követő napon indult. Az érintett utasok a wizzair.com oldalon jelezhetik kártérítési igényüket.
Igaz az, hogy a Wizz Air policyja zero járattörlést ír elő? Van oka annak, hogy nem törölték a járatot a hiba ellenére?
Bár az elmúlt évben járatainknak mindössze 0,2 százalékát kellett törölnünk, ami az iparági átlag alatt van,
a Wizz Airnek nincs "zéró járattörlés" policyja.
Minden fennakadás esetén megpróbáljuk megtalálni az adott helyzetben ideális megoldást, amivel az utasok a lehető leghamarabb eljuthatnak úti céljukra. Sok esetben a jelentős késés ellenére
a járatok átütemezésével az utasok hamarabb eljuthatnak úti céljukra, mint ha a járatot törölnünk kellene,
és alternatív járatokat kellene keresni. Ezzel együtt az 2004/261/EK rendelettel összhangban a legalább 5 órás késések esetében felajánljuk az utasoknak, hogy töröljük a foglalásukat, és megtérítjük a viteldíjat, vagy átfoglaljuk őket egy másik járatra. A legtöbb utas azonban nem ezt választja, hanem azt, hogy az átütemezett járattal elutazik az úti céljára, mivel számukra is ez a leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás.
A három szombati eset kapcsán tervezi a Wizzair a 2019. november 28-án bejelentett "Legjobb Európai Diszkont Légitársaság 2020" díj visszautasítását?
Az egyik legfontosabb ok, amiért a Wizz Air számos iparági kitüntetést nyert el az elmúlt években, a légitársaság elkötelezettsége a biztonság iránt.
Ha műszaki hibára vagy más típusú rendellenességre utaló jelzést kap, személyzetünk minden esetben az utasok és a repülőgépek biztonságát helyezi előtérbe,
még ha ez késést is okoz az érintett járatokon. Ez történt a debreceni és wroclawi járataink esetében is, ahol professzionális munkatársaink mindenben az előírásoknak megfelelően jártak el. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért, de a biztonság továbbra is a legfontosabb számunkra, és
nem tervezzük, hogy az említett hétvégi esetek miatt visszautasítjuk bármelyik méltán kiérdemelt iparági kitüntetésünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.