A leghíresebb japán divatdiktátor - az első japán szabász, aki nevet szerzett Párizsban - vasárnap halt meg 81 évesen Párizs egyik elővárosában, egy Neuilly-sur-Seine-i kórházban. A felsőkategóriás Kenzo márkát megalapító divattervező az 1980-as években vált híressé a nyugati öltözéket keleti vonásokkal megújító, választékos és kifinomult konfekciódarabjaival.
Bár Japánban - az Oszaka melletti Himedzsiben - született, csaknem egész divattervezői karrierje a Párizshoz kötődik. Utóneve, a Kenzo világszerte ismert divatmárka lett. Kenzo Takada (japánosan: Takado Kenzo) hazájában elvégezte a Bunka Gakuen híres divatiskolát, pályáját stylistként egy tokiói áruházláncnál kezdte. Huszonöt évesen, 1964-ben érkezett Franciaországba, s noha csak átmeneti tartózkodást tervezett, végleg ottmaradt. Divatbirodalmát szinte a semmiből teremtette meg, első kollekcióját 50 éve, 1970-ben mutatta be. Az utónevét viselő divatházat 1976-ban alapította. 1983-ban megvetette lábát a férfidivatban, 1988-ban pedig előrukkolt a Kenzo parfümmel.
Takada 1993-ban eladta a márkát Bernard Arnault milliárdos luxusipari konszernjének, az LVMH-nak, és 1999-től végleg visszavonult az üzleti élettől, és egyebek közt a festészetnek hódolt. Tíz évvel később kétmillió euróért elárvereztette 1300 darabból álló műgyűjteményét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.