Közleményükben azzal érvelnek, hogy világszerte a fogyasztók háromnegyede nyitott a biometrikus technológiára. Az érintés nélküli biometrikus technológia piaca az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt.
A technológia lényege, hogy a fogyasztók jelszavak helyett biometrikus jellemzőkkel azonosíthatják magukat, a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek, kártya vagy mobileszköz nélkül.
A technológiai keretrendszerhez a kereskedők mellett bankok és szolgáltatók is csatlakozhatnak. A szolgáltatásra a vásárlóknak regisztrálniuk kell, adataikat a legmagasabb szintű biztonsági alkalmazások védik - állítja a Mastercard.
A biometrikus pénztárprogramot kísérleti jelleggel Brazíliában próbálják ki elsőként. Ezt követően Ázsia több országában is tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását - olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.