Radó Sándor ismertette, hogy az erős szél miatt a légitársaság Budapestről Madeirára tartó gépe kedden kétszeri próbálkozás ellenére sem tudott leszállni, ezért a mintegy 500 kilométerre fekvő Tenerifén landolt.
Az utasoknak szállást és ellátást biztosított a légitársaság kedd este, és jelezték, hogy szerdán egy mentesítő járat érkezik, amely átviszi őket Madeirára, és az ott rekedt utasokat visszahozza Budapestre. Az időjárási viszonyok azonban szerdán tovább romlottak, a szél erősebb lett, és a járatot törölték. Teneriféről azonban – a menetrend tartása érdekében – szerda délután visszaindult Budapestre a Wizz Air gépe – tette hozzá.
A Madeirán maradt utasokat e-mailben tájékoztatta arról a légitarság, hogy ingyenesen átfoglalják jegyüket egy másik járatra, kérhetik a vételár visszatérítését vagy Wizz Air-kreditben visszakaphatják jegyük értékének 120 százalékát, amelyet később felhasználhatnak. Azoknak az utasoknak, akik nem közvetlenül a Wizz Airen, hanem online utazási irodákon keresztül vásárolták meg a jegyüket, azt tanácsolta, hogy az utazási szolgáltatókhoz forduljanak.
A Wizz Air Madeirára heti három alkalommal repül: szombaton, vasárnap és kedden. Radó Sándor jelezte, hogy a társaságon kívül álló okok, a rossz időjárási viszonyok miatt hiúsult meg az utazás, de észszerű határokon belül megtérítik a járatkimaradások miatt az utasok szállásköltségeit.
Az európai szabályozás értelmében rendkívüli körülmények esetén nem jár kártérítés az utasoknak. A leggyakoribb vis maior eset a rossz időjárás. Ebben az esetben a légitársaságot kötelezik arra, hogy késleltessen vagy töröljön egy vagy több járatot. Ilyenkor a késések és a járattörlések miatt nem jár kártérítés az utasoknak, de a légitársaságnak az ellátást biztosítania kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.