1
A Kleopátra minden idők egyik legdrágább filmje. A maga idejében 44 millió dollárba került az elkészítése, ez mai árfolyamon 450 millió dollárt jelentene.
2
A film forgatókönyvét Carlo Maria Franzeno 1957-ben megjelent, Kleopátra élete és kora címet viselő kötete alapján készítették el olyan ókori történetírók munkáinak felhasználásával, mint Plutarkhosz, Suetonius és Appianosz.
3
A főszerepért Elizabeth Taylor 1 millió dolláros gázsit kapott, ezt az álomhatárt először ő érte el a színésznők között. Ráadásul többféle módon részesedett a film gyártásából és bevételeiből is, így végül összesen mintegy 7 millió dollárt keresett vele.
4
A Kleopátra nem csak arról vált híressé, ami a kamerák előtt történt, hanem arról is, ami a színészek lakókocsijaiban zajlott. Elizabeth Taylor és Richard Burton híres szerelmi viszonya itt kezdődött, ami még inkább fokozta a nézők érdeklődését a film iránt.
5
Ez volt az első közös filmje is az Elizabeth Taylor-Richard Burton párosnak, amit nem kevesebb, mint 10 további követett.
6
Kleopátra hajóhadához annyi vízi járművet szedtek össze a forgatásra, hogy a korabeli szóbeszéd szerint ekkoriban a 20th Century Fox stúdió rendelkezett a világ harmadik legnagyobb flottájával.
7
79 komplett díszletet építettek fel a film kedvéért, 26 ezer jelmezt varrtak meg. Elizabeth Taylor 65 különböző ruhában jelent meg a filmben, köztük egy 24 karátos aranyból készült kosztümmel.
8
A film rendezésére először Rouben Mamouliant szerződtették, aki el is kezdte a forgatást, de körülbelül 10 percnyi hasznos anyag felvétele után kirúgták a producerek. Érkezett a helyére Joseph L. Mankiewicz, akinek a forgatókönyvet is gatyába kellett ráznia. Így aztán nappal forgatott, éjjel pedig írt, amit amfetamininjekciók segítségével tudott csak teljesíteni. Ezek aztán kiütéseket okoztak a bőrén, így kesztyűben vezényelte le a felvételeket.
9
Mankiewicz tervei szerint két különálló filmben mutatták volna be a történetet, az egyik a Ceasar és Kleopátra, a másik az Antonius és Kleopátra címet viselte volna. Mindegyiket háromórásra tervezte, de a stúdió megvétózta az elképzelését, és kötelezte egyetlen film összevágására. Ez is több mint 4 órás lett, és végül egy külön erre a célra szerződtetett új vágó vitte le a játékidőt a végső 3 óra 12 percre.
10
A stúdió azért is ragaszkodott a két tervezett film egybeolvasztásához, mert különben Richard Burton csak a másodikban bukkant volna fel, és a nézőközönség már ki volt éhezve arra, hogy lássa a vásznon a Burton-Taylor románcot.
11
Az utómunkálatok közben konfliktusok miatt a stúdióvezető ki is rúgta Mankiewiczet, de aztán rájöttek, hogy a forgatókönyv és a rendezés egyszemélyi felelőseként egyszerűen senki más nincs rajta kívül, aki átlátná az anyagot. Visszavették a produkcióba, és az ő neve került a stáblistára.
12
Nem csoda, hogy utólag a rendező így hivatkozott a Kleopátráról: „A legzűrösebb HÁROM film, amit valaha készítettem."
13
A film díszbemutatóját 1963. június 12-én tartották a New York-i Rivoli filmszínházban. A korszak egyik legsikeresebb filmje lett a bevételeit tekintve, de még így is csak egy évtized elteltével tudta visszahozni a gyártási költségeit.
14
A 36. Oscar-gálán kilenc nevezést kapott a Kleopátra, és végül négy díjat vihetett haza a legjobb látványtervezés, operatőri munka, vizuális effektek és jelmez kategóriáiban.
15
A film komoly hatást gyakorolt a divat világára a hatvanas években, és azóta is. Divatba hozta többek között a Kleopátra-frizurát, a kígyómintás ékszereket és az Elizabeth Taylor mintájára kihúzott szemeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.