Camponának hívták azt a katonai tábort, amit a mai Budafok környékén az ókori rómaiak létesítettek, nem véletlenül hívják így most az errefelé elhelyezkedő bevásárlóközpontot. A honfoglalás idején Töhötöm vezér és törzse telepedett le erre, Töhötömöt pedig más néven úgy is ismerjük, mint Tétény, máris megvan tehát a Budafokkal határos városrész nevének eredete is. A középkorban is Nagytéténynek hívták az itt található három falu közül az egyiket, a másik kettő a Csút és a Kána nevekre hallgatott. A török hódoltság idején ezek a falvak mind elnéptelenedtek-eltűntek, ahogyan szinte az összes többi település is Buda és Pest városának környékén.
Így amikor Buda visszafoglalása után nem sokkal, 1698-ban a harci diadalban is fontos szerepet játszó Savoyai Jenő gróf megvásárolta a környéket (Csepel szigetével együtt), az újdonsült birtoka egy néptelen, de kiváló adottságokkal rendelkező területnek számított. A földesúr 1717-re egy kastélyt húzott fel itt, ez lett a leendő település középpontja, amit elkezdtek körbevenni a német nemzetiségű telepesek házai. Ezek a német betelepülők javarészt szőlőműveléssel foglalkoztak, és a szőlővel borított itteni domborzatról kapta a birtok is a latin nevét: a Promontorium hegyfokot jelent.
A telepesek házaiból 1739-ben alakult meg hivatalosan is Promontor zsellérközség, melynek emlékét a Budafokon végighúzódó Promontor utca neve őrzi. A németek mellett még szerbek, a szőlőművesek mellett pedig kőfejtők alkották az itteni lakosság nagy részét, és a házak is a hegyből kibányászott kövekből, sokszor a lejtőnek támaszkodva épültek meg, miközben a felszín alatt szépen gyarapodott a pincék száma. 1886-ban Promontor már nagyközségnek számított, és ekkor magyarosították a nevét Budafokra. A név eredetét nem nehéz kitalálni (Buda+hegyfok), és már a korábbi évtizedekben is ezen a magyar néven emlegették a települést, a 19. századi újságokban például Budafok-Promontor néven futott a hivatalos névváltás előtt is.
Budafok fejlődésének a közlekedési vonalak kiépülése adott hatalmas lökést, amik összekötötték a települést a fővárossal. 1861-től vasút, 1899-től HÉV is járt már erre, ami a korszakban beinduló iparosodást is elhozta Budafokra. Erre már csak azért is nagy szükség volt, mert a 19. század végi nevezetes filoxérajárvány szinte teljesen kipusztította errefelé is a szőlőültetvényeket, így a helybelieknek új tevékenység után kellett nézniük. Az idetelepülő üzemek így munkaerőre találtak, és kiválóan tudták hasznosítani a Budafok alatt kiépült, mintegy 100 km hosszú pincerendszert is. De bizonyára az sem véletlen, hogy a szőlőműves múlttal rendelkező településre elsősorban olyan ágazatok találtak otthonra, amelyek kapcsolódtak az alkoholhoz, így Budafok lett a híres Törley-pezsgőgyár otthona, és a Monarchia egyik legnagyobb borkereskedelmi központja is.
Mindehhez képest meglepően későn, csak 1926-ban lett város Budafokból, és ezt a státuszát sem tudta túl sokáig élvezni. Hiszen 1950-ben létrejött Nagy-Budapest, és Budafokot a többi környező településsel együtt a fővároshoz csatolták. Így az új XXII. kerület része lett Nagytététénnyel és Budatéténnyel együtt, de el is vettek belőle: korábban Budafok részének számított Kelenvölgy városrész is, ami 1950-ben a XI. kerülethez került, és odatartozik azóta is. Budafok kisvárosias, bensőséges hangulata pedig máig megmaradt, ahogyan a pincéi és a borral foglalkozás hagyománya is: 1987-ben megkapta a kitüntető „Szőlő és Bor Városa" nemzetközi minősítést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.