digitális fényképezőgép retro Z generáció
A hagyományos okostelefonos fotók kezdik elveszíteni népszerűségüket a fiatalok körében. A Z generáció új trendként egyre inkább a digitális fényképezőgépekhez fordul.

A Z generáció most a régebbi, egyszerűbb digitális kamerákban találja meg a nosztalgikus élményt és a vintage képek varázsát, amire a modern telefonok kevésbé képesek. A legújabb és legmenőbb telefonos fotótechnológia úgy tűnik, hogy már egyáltalán nem menő. 

Z generáció
Z generáció
Forrás: Shutterstock/Dean Drobot

A Z generáció új trendet indított

Egyre többen váltanak régi típusú digitális fényképezőgépekre. Az Instagramon és a TikTokon is sűrűn bukkanak fel a nosztalgikus hangulatú fotók új divatot teremtve ezzel a közösségi médiában. Az okostelefonnal készített, tökéletesre szerkesztett fotók helyett a Z generációs fiatalok most a nyersebb, autentikusabb képek iránt érdeklődnek, amelyeket ezek a régebbi kamerák kínálnak. 

A mai világban, amikor a technológia villámgyorsan fejlődik, és a fotós felszerelések egyre élesebb, élénkebb és szinte tökéletes képek készítésére képesek, furcsának tűnhet, hogy valaki szándékosan szemcsés filmeket hív elő vagy tökéletlen képeket készít. De éppen ez adja meg ennek a trendnek a vonzerejét.

A sztárok körében is egyre népszerűbbek a retro fényképezőgépek

A párizsi olimpián a futballsztár Megan Rapinoe-t látták a lelátón, ahol egy eldobható fényképezőgép volt a kezében és azzal fotózott, míg Alexa Chung modell nemrég mutatta meg az Instagramon, hogy ő is egy klasszikus fényképezőgépet használ. Bella Hadid és Emma Chamberlain szintén a retró technológia hívei, míg Ayo Edebiri, a Medve sztárja az Emmy-díjátadóra is magával vitte a sajátját.

Még a TikTok-on is a digitális fényképezőgépeket dicsérik az alkotók, mint az iPhone-nál is jobbat, hiszen az olyan influencerek, mint Alix Earle is társszerzőként írták alá a trendet a tökéletes képekkel teli közösségi médiafelületeiken. 

Egyes régebbi modellek annyira népszerűek, hogy már hónapok óta nem lehet őket megvásárolni, így a fiatalok kénytelenek használt oldalakon keresgélni, hogy elvétve találjanak egyet.

A The Guardian beszámolója szerint a Kodaknál az elmúlt években megduplázódott a film iránti kereslet, míg a Harman, az egyetlen 35 mm-es filmet gyártó brit cég több millió dolláros beruházást jelentett be új termékekbe, mivel a fényképezőgépek iránti őrület egyre nagyobb méreteket ölt.  Idén nyáron pedig megjelent a Pentax 17 - az első 35 mm-es filmes fényképezőgép, amelyet több mint két évtizede egy nagyvállalat gyárt. Paul McKay, az Analogue Wonderland nevű brit filmtermékeket forgalmazó cég társalapítója szerint a Pentaxnak „vissza kellett hoznia a mérnököket a nyugdíjból… hogy fiatalabb mérnököket tanítson”

A mesterséges intelligencia által generált vagy megtévesztően módosított képek terjedésével szemben úgy tűnik, hogy a fiatalok jelenleg jobban bíznak a filmes fényképezőgépekben, amelyekkel készült képeken még a hibák is romantikusnak tűnnek. Egy McKay által végzett közelmúltbeli felmérés szerint a digitális teljes mellőzés leggyakoribb oka az volt, hogy lehetővé tette a kamera mögött álló személy számára, hogy lelassítson.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.