Ha valaki munkakereséssel küszködik, óhatatlanul elveszik az álláshirdetések útvesztőjében. Léteznek azonban olyan apró intő jelek, amik elárulják, hogy baj van a meghirdetett állással vagy a céggel. Összeszedtük, mik azok a red flagek, amikre feltétlen figyelj oda, hogy ne verjenek át.
Az első benyomás épp olyan fontos egy álláskereső, mint a hirdető számára. Nem lehet mindenki egy két lábon járó helyesírási szótár, egy-két elgépelés még nem a világ, de ha az álláshirdetés szövege hemzseg a helyesírási hibáktól, az a profizmus, és a részletekre való odafigyelés hiányára utal. Aki ilyen hanyagul fogalmaz meg egy hirdetést, mennyire lehet alkalmas vezetőnek?
A rugalmasság nem hátrány, viszont amikor egy álláshirdetés túlságosan sokat ír a rugalmas munkaidőről és flexibilitásról, akkor valószínűleg a munka-magánélet egyensúly nem létező fogalom a munkakörben.
Ha az álláshirdetésben a munkatapasztalatról vagy végzettségről szóló elvárások túlzóak a meghirdetett pozícióhoz képest, az két dolgot jelenthet. Egyfelől, a hirdetőnek valójában fogalma sincs arról, hogy kit keres, vagy a még rosszabb esetben irreális elvárásai vannak. Akármelyik is igaz, meneküljünk, mert az ilyen nem jelent jót.
Egy álláskereső számára nem csak a fizetés, de a pozíció betöltésével járó további előnyök is fontosak. Amikor egy cég a munka reklámanyagában nem tesz említést a további előnyökről, például fejlődési lehetőségekről, szakmai tréningekről, csak az elvárásokról, a szöveg egy toxikus állást takar.
Ha olyan alapvető elvárások, mint például fizetett szabadság, bejelentett munka vannak előnyként feltüntetve, az lángoló red flag.
Bizonyos álláshirdetések már a szövegükben elárulják, hogy a betöltött pozíció rövid út a kiégéshez vezet, túlterhelik a munkaerőt. Ilyenek többek között a „terhelhetőség”, „pörgős munkakör”, „elhivatottság” vagy még rosszabb, a „stressztűrő képesség”. Aki ilyeneket lát egy hirdetés szövegében, inkább keresgéljen tovább, mert nem éri meg...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.