Miért nem visel a Z generáció szempillaspirált?

Z generáció, life, szempillaspirál
Shutterstock - insta_photos
természetesség szempillaspirál smink
A Z generációban már nem divat a szempillaspirál viselése. Utánanéztünk, hogy miért.

A szempillaspirál néhány generáció tagjai számára elengedhetetlen, hiszen hogyan is tudnánk igéző tekintetet varázsolni nélküle? A Z generáció viszont ebben is úttörő: a természetesség és minimalizmus jegyében a szempillaspirál már nem része a sminknek. A Tiktokon sokféle trend terjedt, erről is azt hittük, hogy majd jön és megy, de amikor a kifutón és a sztárokon sem látunk hatalmas pillákat, akkor elgondolkodtunk, hogy talán ez maradandó.

Z generáció, Hailey Bieber
Hailey Biebernek köszönhető a "clean girl" esztétika, a Z generáció új kedvence.
Forrás: www.instagram.com/haileybieber/

A Z generáció esztétikájába nem fér bele a szempillaspirál

A szempillaspirált i. e. 3000 óta használták, többek között az ókori Egyiptomban. A szempillaspirál azóta számos változáson ment keresztül, hogy a tökéletes viasz- és pigmentalapú formula legyen, míg végül a sminkelés egyik legfontosabb lépése, és a sminkkészlet egyik legfontosabb kelléke lett.
Ezután jött a Z generáció, a TikTok és a természetesség, mint trend.

@coconutcathy no mascara makeup look @Benefit Cosmetics @Saie @Tower 28 Beauty @Kylie Cosmetics @Haus Labs by Lady Gaga @Hourglass Cosmetics @beaubble #makeup #nomascaramakeup #nomascara #makeuptok #dewyskin #redlip #summerskin #summermakeup #greenscreen ♬ Elevator Music - Bohoman

„Clean girl”

2022-ben a szépségápolásban új irány született, méghozzá Hailey Biebernek köszönhetően. Az ikonikus „clean girl” („tiszta lány”) megjelenése a smink nélküli smink egyfajta újra feltalálása volt. Ennek az alapja a ragyogó bőr, a friss arcszín, a telt és enyhén fényes ajkak, a kifésült szemöldök és a szemek önmaguk természetességében, szempillaspirál nélkül. A kevesebb több elve alapján készülő sminkek a természetességre, a minimalizmusra és az önelfogadásra helyezik a hangsúlyt.

Azóta a a trendnek már többféle változata született, így a szempillaspirál nélküli szemeket merész ajkak egészítik ki. A kifutón is láthattuk, hogy hogyan készül el egy látványos smink, amihez nem dukál a szempillaspirállal kiemelt szem. Ezután érkeztek meg a sztárok, mint Kendall Jenner, Camilla Cabello, Lily-Rose Depp és Hoyeon, akik szintén számos alkalommal szempillaspirál nélkül, de mégis teljes sminkben jelentek meg vörös szőnyeges eseményeken.

Mi áll a háttérben?

Nemcsak Hailey Bieber „clean girl” esztétikája ad választ arra, hogy a Z generáció miért nem visel szempillaspirált, hanem a pandémia időszaka is. A Covid-19 okozta otthonmaradás után a szépséghez való hozzáállás megváltozott. Előtérbe került a bőrápolás, az egészséges életmód és az öngondoskodás. Ahogy az élet visszatért a normális kerékvágásba, sokan hozták magukkal a rutint és a sminkelést teljes egészében vagy részben befejezik. Emellett számos sminkmester is nagy divatnak tartotta a szempillaspirál nélküli megjelenést.

A divattervezők követték a példát, és a minimalista megjelenés mellett döntöttek a kifutóra is. A New York-i divathéten a kifutón többször jelentek meg a modellek csupasz szempillákkal és színes szemhéjpúderrel, többen a teljesen csupasz arc esztétikát választották az annál látványosabb ruhák mellé.

Nem mindenki kedveli

Akármennyire trend, még a Z generáción belül sem talált a szempillaspirál nélküli megjelenés általános elfogadottságra. Sokan, különösen a közel-keleti és dél-ázsiai háttérrel rendelkezők közül, hangot adtak véleményüknek a trenddel szemben amiatt, hogy a merész, sötét és füstös szemsmink kiemeli a vonásaikat, azt sugallva, hogy ez a természetes szépség felé való elmozdulás eurocentrikusnak tűnhet, és figyelmen kívül hagyja a különböző kultúrák által elfogadott sokféle esztétikát.

Ugyan a Z generációnak minden eszköze megvan, hogy átírja a szépségipar szabályait, arról, hogy ezek mennyire kulturálisan elfogadottak és milyen preferenciákat foglalnak magukba még van mit vitatkozni.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.