Szépségszalon-etikett - A vendég mindenekelőtt?

szépségszalon etikett
Shutterstock - New Africa
szépségszalon viselkedés etikett
Sok nő rendszeresen jár fodrászhoz, kozmetikushoz, manikűröshöz. De azt nem biztos, hogy tudja, hogy illene viselkednie ezekben a szépségszalonokban, illetve mit tehet, ha valami nem úgy sikerül, ahogy szerette volna.

Létezik-e szépségszalon-etikett? Mennyivel menjünk korábban a kezelésre? Mit tegyek, ha nem tetszik a végeredmény? Ne aggódj, most minden hasonló problémára összeszedtük a válaszokat!

Biztos te is voltál már úgy, hogy nem tudtad mit tegyél egy szépségszalonban
Biztos te is voltál már úgy, hogy nem tudtad mit tegyél egy szépségszalonban. Esetleg hogyan mondd meg, ha nem tetszik a kapott frizura. 
Forrás: Shutterstock

Minden amit nem mertél megkérdezni a szépségszalonban!

  • „Mennyire illik pontosnak lennem?”

Inkább pár perccel korábban érkezz, semmint késve vagy az utolsó pillanatban. Ez neked is előnyös, hiszen így nyugodtan fel tudsz készülni a kezelésre. Az ötperces késés még tolerálható, hogy ennél többet is elfogad-e, az a szolgáltatón múlik. Természetesen ez főleg attól függ, hogy mennyire szoros az időbeosztása.

  • „Hogy készítsem elő a bőrömet a kezelésre?”

Jóllehet a helyszínen is le tudják mosni a festéket, mindenkinek egyszerűbb, ha smink nélkül érkezel. Megmosakodnod nem szükséges, de a bőrödet ajánlott megtisztítani, és leszedni róla a krémeket.

  • Mi a helyzet a hajmosással? 

A fodrászok higiéniai okokból általában megmossák a vendég haját. Ám ez alól is van kivétel: a festéket száraz hajra viszik fel. Ha ezt a szolgáltatást is igénybe veszed, akkor nem tanácsos frissen mosott frizurával érkezni, mert a sampon leoldja a fejbőr természetes faggyúrétegét, így az nem tud védelmet nyújtani a kémiai szerekkel szemben.

  • „Meg kell borotválkoznom?”

Ez lényegében egyéni választás kérdése – egy kis borosta miatt senki nem fog csúnyán nézni rád a kezelés közben. Szőrtelenítés, például gyantázás vagy villanófényes kezelés előtt pedig a szőrszálakat hagyni kell legalább 1 cm-esre megnőni.

  • „Hogy jelezzem a félelmeimet?”

Érzékeny vagy a fájdalomra, allergiás vagy valamire, vagy csak bizonytalan vagy egy kezelést illetően? Mindenképpen tegyél róla említést! A profi szakember nem csupán elvégzi a munkáját, hanem a kuncsaft speciális kéréseihez is tud alkalmazkodni: az egyénhez igazítja a kezelést.

  • „Mit vigyek magammal?”   

Barnítás, gyantázás vagy ápoló hatású pakolás után először sötét, zárt ruhát vegyél fel, ami nem dörzsöli ki az adott területet, a hatóanyag pedig teljesen be tud alatta szívódni. A pedikűr utáni hazaútra nyáron tökéletes a flip-flop papucs, hogy a körömlakk ne kenődjön el. Télen természetesen ez nem kivitelezhető – ilyenkor számíts rá, hogy annyi időt kell a szalonban töltened, amíg a kozmetikum teljesen meg nem szárad.

  • „Muszáj beszélgetnem?”

Egyáltalán nem! Ha nincs hozzá kedved, akkor elegánsan jelezheted ezt szóban (pl.: „Nagyon jólesne egy kis nyugodt pihenés”), vagy azzal, hogy újságot ragadsz, vagy becsukod a szemed, és relaxálsz.

  • „Használhatom a mobilomat?”

Alapvetően semmi nem szól ellene, ugyanakkor ne folytass hangos és hosszú telefonbeszélgetéseket. Koncentrálj inkább a szépülésre, miközben épp kényeztetnek!

  • „Mit tegyek, ha valami fáj?”

A szépségért szenvedni kell... de nem mindenáron! Ha rosszul tűröd a fájdalmat, tanácsos előre megkérdezned, mire számíthat egy-egy kezelés közben, és milyen hosszú lesz a procedúra. Amennyiben kellemetlen a művelet, kérj egy kis szünetet, de ne aggódj, többnyire csak múló csípő érzésről, átmeneti bizsergésről van szól.

  • „Alkudhatok az árból?”

Inkább ne! A szakember árlista alapján dolgozik, amit a szalon bérleti díja, a felhasznált kozmetikumok és a munkadíja alapján állapít meg. Ha elégedett vagy a végeredménnyel, inkább tegyél hozzá a végösszeghez 5-10% borravalót.

Csalódás esetén

Van, hogy a legjobb szándék ellenére sem úgy sikerül valami, ahogy elképzelte...

  • „Mikor panaszkodjak?” 

Legjobb azonnal szólni, amint észreveszel valamilyen hibát, hiszen akkor könnyebb azonosítani és bizonyítani a problémát. Ha napokig vársz a dologgal, csökken az esélye annak, hogy a baj helyrehozható, vagy hogy kártérítést kapsz. 

  • „Milyen hibát kifogásolhatok?” 

Persze sok múlik az egyéni belátáson, de vannak olyan esetek, amelyek láthatóan nem vallanak profi munkára (pl. téves szín, rossz vágás, gondatlan lakkozás). Ezt a szakembernek ingyen ki kell javítania.

  •  „Mi a teendő, ha nagy a baj?” 

Mindenekelőtt tisztázni kell, hogy a kialakult helyzetért ki a felelős: akkor például te, ha nem szólt róla előre, hogy bizonyos anyagokra allergiás vagy. Amennyiben nem tehetsz róla, természetesen jogos, hogy a hiba helyrehozását kéri. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.