Létezik-e szépségszalon-etikett? Mennyivel menjünk korábban a kezelésre? Mit tegyek, ha nem tetszik a végeredmény? Ne aggódj, most minden hasonló problémára összeszedtük a válaszokat!
Inkább pár perccel korábban érkezz, semmint késve vagy az utolsó pillanatban. Ez neked is előnyös, hiszen így nyugodtan fel tudsz készülni a kezelésre. Az ötperces késés még tolerálható, hogy ennél többet is elfogad-e, az a szolgáltatón múlik. Természetesen ez főleg attól függ, hogy mennyire szoros az időbeosztása.
Jóllehet a helyszínen is le tudják mosni a festéket, mindenkinek egyszerűbb, ha smink nélkül érkezel. Megmosakodnod nem szükséges, de a bőrödet ajánlott megtisztítani, és leszedni róla a krémeket.
A fodrászok higiéniai okokból általában megmossák a vendég haját. Ám ez alól is van kivétel: a festéket száraz hajra viszik fel. Ha ezt a szolgáltatást is igénybe veszed, akkor nem tanácsos frissen mosott frizurával érkezni, mert a sampon leoldja a fejbőr természetes faggyúrétegét, így az nem tud védelmet nyújtani a kémiai szerekkel szemben.
Ez lényegében egyéni választás kérdése – egy kis borosta miatt senki nem fog csúnyán nézni rád a kezelés közben. Szőrtelenítés, például gyantázás vagy villanófényes kezelés előtt pedig a szőrszálakat hagyni kell legalább 1 cm-esre megnőni.
Érzékeny vagy a fájdalomra, allergiás vagy valamire, vagy csak bizonytalan vagy egy kezelést illetően? Mindenképpen tegyél róla említést! A profi szakember nem csupán elvégzi a munkáját, hanem a kuncsaft speciális kéréseihez is tud alkalmazkodni: az egyénhez igazítja a kezelést.
Barnítás, gyantázás vagy ápoló hatású pakolás után először sötét, zárt ruhát vegyél fel, ami nem dörzsöli ki az adott területet, a hatóanyag pedig teljesen be tud alatta szívódni. A pedikűr utáni hazaútra nyáron tökéletes a flip-flop papucs, hogy a körömlakk ne kenődjön el. Télen természetesen ez nem kivitelezhető – ilyenkor számíts rá, hogy annyi időt kell a szalonban töltened, amíg a kozmetikum teljesen meg nem szárad.
Egyáltalán nem! Ha nincs hozzá kedved, akkor elegánsan jelezheted ezt szóban (pl.: „Nagyon jólesne egy kis nyugodt pihenés”), vagy azzal, hogy újságot ragadsz, vagy becsukod a szemed, és relaxálsz.
Alapvetően semmi nem szól ellene, ugyanakkor ne folytass hangos és hosszú telefonbeszélgetéseket. Koncentrálj inkább a szépülésre, miközben épp kényeztetnek!
A szépségért szenvedni kell... de nem mindenáron! Ha rosszul tűröd a fájdalmat, tanácsos előre megkérdezned, mire számíthat egy-egy kezelés közben, és milyen hosszú lesz a procedúra. Amennyiben kellemetlen a művelet, kérj egy kis szünetet, de ne aggódj, többnyire csak múló csípő érzésről, átmeneti bizsergésről van szól.
Inkább ne! A szakember árlista alapján dolgozik, amit a szalon bérleti díja, a felhasznált kozmetikumok és a munkadíja alapján állapít meg. Ha elégedett vagy a végeredménnyel, inkább tegyél hozzá a végösszeghez 5-10% borravalót.
Van, hogy a legjobb szándék ellenére sem úgy sikerül valami, ahogy elképzelte...
Legjobb azonnal szólni, amint észreveszel valamilyen hibát, hiszen akkor könnyebb azonosítani és bizonyítani a problémát. Ha napokig vársz a dologgal, csökken az esélye annak, hogy a baj helyrehozható, vagy hogy kártérítést kapsz.
Persze sok múlik az egyéni belátáson, de vannak olyan esetek, amelyek láthatóan nem vallanak profi munkára (pl. téves szín, rossz vágás, gondatlan lakkozás). Ezt a szakembernek ingyen ki kell javítania.
Mindenekelőtt tisztázni kell, hogy a kialakult helyzetért ki a felelős: akkor például te, ha nem szólt róla előre, hogy bizonyos anyagokra allergiás vagy. Amennyiben nem tehetsz róla, természetesen jogos, hogy a hiba helyrehozását kéri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.