Nem volt nehéz kitalálni, hogy az új hullám magyarul igencsak idétlenül csengő neve a sport és a pornó szavak összemixeléséből született. Ahol a sport a gyönyörű testeket, a mozgást és a testépítést fedi, a pornó pedig a dolog szexis tálalását jelenti, ahogy az egész (test)kép egy vágykeltő, fülledten erotikus képkeretbe kerül.
Úgy tudjuk, a metroszexuális szót 1994-ben Mark Simpson angol író használta először. Ezzel az általa kreált kifejezéssel kívánta bírálni azokat a nagyvárosokban élő férfiakat, akiket akkoriban túlzottan megfertőzött a vásárlási láz. A köznyelv persze gyorsan felismerte és elfogadta, majd megtartotta a szót, az évek során pedig a jelentés tökéletesen igazodott magához a jelenséghez.
Sokunknak David Beckham az első metroszexuális élményünk, vagyis nagy valószínűséggel egy róla szóló cikk kontextusában olvashattunk először erről a viselkedésformáról. Ő volt az, aki egyszerre volt a világ egyik legismertebb focistája, számtalan gigacég reklámarca, a legdivatosabb férfi, aki mind a focipályán, mind a nyilvános eseményeken, mind pedig a sarki közértben oktatni tudta a stílust, a tartást, a trendet, és képviselni férfiszépséget. Ő tanította meg az uraknak, hogy nem ciki, sőt különösen menő a jólápoltság, a szép és drága ruhák, a tökéletesre belőtt frizura, a testápolószerek, a saját kozmetikus és körmös. Egy világot sokkolt, amikor a 2002-es, Korea és Japán által közösen szervezett világbajnokságra Angliából utazott utána a fodrásza, hogy amikor David a pályára lép, hibátlanul tökéletes külsőt kölcsönözzön neki. A legmeghökkentőbb az volt az egészben, hogy ezt egy férfi egyszer csak megengedhette magának...
Persze nemcsak a metroszexualitás térhódításában, de a spornószexualitás megszületésében és elterjedésében is igen komolyan benne volt Beckham keze. Vagyis inkább a teste. Mark Simpson úgy fogalmaz, hogy egyszer csak erotika itatta át a már jól bejáratott metroszexualitást, a tökéletes öltözéken és frizurákon felül elkezdett minden a testekről, az izmokról, az idomok és vonalak szépségéről szólni. Szexualitással töltődtek meg a reklámfilmek, a divatfotók, és a közösségi média villámgyors népszerűsödése kapcsán a Facebook, Twitter és Instagram oldalak. Utóbbiak lényegesen megkönnyítették a spornószexualitás elterjedését, mert azok az exhibicionisták, akik beálltak a spornótrendbe, fürdőszobatükreikben készített fotóikkal elképesztő embertömegeket és követőket értek el és hódítanak meg a mai napig.
A nők, és vélhetően egyébként a férfiak is üdvözlik az új hullámot, és üdítő maga a tény is, hogy most már nemcsak hibátlan popsikat és melleket kell bámulni a 4-6-os villamos megállóiban a hirdetőtáblákon, hanem egyszer-egyszer egy tökéletesre épített, olajozott felsőtest is kiemelkedhet a habokból egy reklám erejéig.
Legjobban talán a Miami Heat profi kosárlabdacsapat videója mutatja be, miről is beszél Simpson, amikor azt állítja, mára forróág és szexisség lengi át a sporttal kapcsolatos reklámfilmek világát:
De hogy hova is vezet ez az egész? Azt Győri Szilvia, a Life.hu szexuálpszichológusa osztotta meg velünk:
Szakértőnk magyarázata a jelenségre:
"Kétségtelen, hogy ez a jelenség valóban létezik. Ahogy anno divatba jött a túlzásba vitt testépítés, napjainkban finomodott az ízlés a vonzó férfitest tekintetében. Most a szépen kidolgozott idomok számítanak esztétikusnak, nem a felfújt karok. Mindemellett a férfikozmetikumok is virágkorukat élik, már nem a nyers férfiasság, hanem az ápoltság került előtérbe. Mivel a közösségi portálok idejét éljük, ezért azonnali lehetőségünk van a magukat büszkén mutogató pasik megtekintésére, és mint tudjuk, az újdonságok nagyon hamar elterjednek.
Ezek az emberek megdolgoznak azért, hogy olyan testük legyen, amit büszkén mutogathatnak is, és mindent megtesznek azért is (krémek, olajak, szolárium, napozás, kozmetika stb.), hogy ezt minél esztétikusabb formában tálalják a nagyközönség elé. Igen, ebben van egyfajta exhibicionizmus, de ott lapulnak a nárcisztikus vonások is. Ezek a férfiemberek imádják az elismerést és minden alkalmat megragadnak arra, hogy minél több pozitív visszajelzést bezsebeljenek. Ezért akár reklámozzák is magukat a fotók posztolásával.
Nem gondolom, hogy mindezzel a női nemet szeretnék követni, ez sokkal inkább önmagukról és a spornószexualitás elterjedéséről szól. Ez most egy új trend, aminek ugyanúgy sok követője van és lesz, mint korábban a metroszexualitásnak."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.