Ha az ember férjét épp nemrégiben végezték ki, és épp totálisan széthullott az élete, akkor ritkán visel sminket. De mint tudjuk, a filmekben gyakran olyankor is sminket viselnek a színésznők, ha épp sminket nem hordó karaktert játszanak. Nos, Halle Berry nem így tett, és pőre arccal állt a kamera elé egy olyan nőt alakítva, aki beleszeret a volt férjével is „dolgozó”, rasszista börtönőrbe, ráadásul kölcsönösen. A színésznő ráadásul nemcsak a meztelen arcát, de a testét is megmutatta egy felkavaróan reális szexjelenetben — de megérte, hisz nemcsak a film lett emlékezetes, de még egy Oscar-díj is érkezett az alakításért.
„Tudtam, hogy ebben a filmben a közönség látni fogja, ahogy megöregszem” – mondta el a 12 éven át forgatott, egy fiú felnövését végigkövető Sráckorról Patricia Arquette, aki az anyát játszotta a filmben. „De hát épp ez volt az izgalmas benne! Ettől lett autentikus, felszabadító és nagyon emberi. Megegyeztünk, hogy a filmben úgy kell kinéznünk, ahogy az igazi emberek kinéznek. És az igazi embereknek nincs idejük és pénzük állandóan a külsejükkel törődni, nincs mindig beállítva a hajuk, nincs saját stylistjuk... A hollywoodi stúdióknak el kéne gondolkodniuk azon, mit is akarnak igazából látni az emberek a moziban. Ezzel a filmmel bebizonyítottuk, hogy ha a való életet nyújtjuk nekik a filmvásznon, ha a hétköznapi szépséget látják, arra milyen felszabadultan tudnak reagálni. Talán még érzelmileg is megérinti őket az én változó, smink nélküli arcom.”
Ha egy figuráról azt mondják el a legtöbbször a többiek egy filmben, hogy „egyszerű”, akkor nem lehet kikenve-kifenve – így volt ez a Hilary Swank által játszott földművelő vénlánnyal a Tommy Lee Jones rendezte remek westernben. „Úgy érzem, nagyon fontos az őszinteség, bármilyen karaktert is játszik az ember” – mondta el a szerepről a színésznő. „És az őszinteségbe beletartozik az is, hogyan néz ki az illető. A filmben állandóan egyszerűnek titulálják a figurámat, mégis ő volt smink nélkül is az egyik legszebb személy, akit valaha alakítottam. Mégpedig azért, amilyen ő belül, személyiségként.”
A korábban inkább tündibündinek ismert Reese Witherspoon a Vadonban egy drogos és érzelmileg kiégett múltját hátrahagyó, személyes „belső zarándokútra” induló nőt játszott el végig smink nélkül –ez a rendező ötlete volt, aki még a tükröket is leszedette a forgatáson Witherspoon öltözőjében. A színésznő eredetileg akart volna egy kis sminket a filmben, mivel félt, hogy túl nyers élmény lesz a közönségnek két órán át így néznie az arcát, de aztán elfogadta a rendezői elképzelést. „Ha a karakterem, Cheryl elég bátor volt, hogy hátrahagyja minden hiúságát az életben, nekem is elég bátornak kellett lennem, hogy így lássanak a mozivásznon” – mondta erről Witherspoon.
„Smink nélkül játszani hihetetlenül felszabadító és erőt adó élmény volt” – nyilatkozta Aniston az ezen a héten a hazai mozikba kerülő Boldogság bármi áron forgatásáról. Itt nem volt teljesen igaz, hogy egyáltalán nem foglalkoztak vele a sminkesek – de amikor megtették, csak egy dologra koncentráltak, és azzal még inkább rontottak a külsején, hiszen a karaktere egy méretes sebhelyet is hord az arcán a filmben. A vígjátéki szerepei után most merészet húzó Aniston egy depressziós, magányos, balesetét soha kiheverni nem tudó nőt alakít, akit egyik ismerősének öngyilkossága mozdít ki a reménytelenül lefelé vezető útról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.