Sápadt bőr, karikás szemek, hátrafésült haj és rendkívül vékony testalkat. Ez volt a „herion chic” korszakának szépségideája, és Kate Moss hírnevének alapja. A szupermodellt, aki a korszak reklámarcának számított, rengeteg verbális bántalmazás érte a kilencvenes években a megjelenése miatt, leginkább anorexiával küzdő tinilányok szülei mentek oda hozzá, és vádolták meg azzal, hogy miatta terjednek az evészavarok a lányok körében.
A ma már 50 éves Kate Moss a Disney+ dokumentumfilmjében elmondta, hogy más volt az alkata, mint a korábbi modelleknek, a soványsághoz akkoriban nem voltak hozzászokva az emberek, emiatt támadták őt, a szülők az utcán odamentek hozzá, és elmondták neki, hogy a gyerekük miatta anoexiás.
A heroin sikk azután vált népszerűvé, hogy az akkor 19 éves Kate Moss fehérneműben pózolt a Vogue 1993. júniusi számában. A magazin fotósorozatát Corinne Day fotós készítette a szupermodell saját londoni lakásának hálószobájában, ami Moss szerint teljesen egyszerű és hétköznapi volt, de neki épp ez tetszett, a korszak egyszerűsége. A fotós, aki 2010-ben agydaganatban halt meg, és aki 14 éves korában fedezte fel Mosst, igazi szépségnek látta a modellt: „Volt benne valami egészen hétköznapi is. A haja kicsit kócos volt, és smink nélkül úgy nézett ki, mint a szomszéd lány. Bátorítottam, hogy legyen természetes. Beszélgettem vele, majd a beszélgetés közepette lefényképeztem”.
A Vogue szerkesztője, Anna Wintour Kate Moss alkatáról így nyilatkozott: „Ez a megjelenés — a nagyon alultápláltnak tűnő modell — kellemetlen helyzetbe hozta az embereket. A Vogue-nál sokan aggódtunk a heroin chic vagy az anorexia miatt, mindenért, amit ehhez a megjelenéshez társítanak. Divat lett. Ott voltam a Fehér Házban, amikor a Clinton-kormányzat felvette a témát”.
Kate Moss 18 éves volt, amikor félmeztelenül szerepelt Mark Wahlberg mellett a Calvin Klein farmerreklámjában, ami rengeteg vitát kiváltott akkoriban. Erre az egykori szupermodell úgy emlékszik vissza, hogy az akkor már népszerű rapperen kívül rengeteg más férfi is ott volt a fotózáson, és ő nagyon kiszolgáltatottnak érezte magát.
Kate Moss azóta 30 Vogue címlapon szerepelt, sok mindent mondott és nyilatkozott, de egyetlen kijelentését bánta meg, 2009-ben elhíresült felkiáltását: „Semmi sem olyan jó ízű, mint a soványság”. Azóta többször megpróbált már elhatárolódni saját megjegyzésétől, amelyet több anorexiapárti weboldal is felhasznált.
A Vogue: A 90-es évek című dokumentumfilm, amely péntektől látható a streaming csatornán, bepillantást enged a 90-es évek divatiparába. Olyan korábbi Vogue-szerkesztőkkel beszélget, mint Edward Enninful és olyan hírességekkel, mint Naomi Campbell szupermodell, Gwyneth Paltrow színésznő és Sarah Jessica Parker, a Szex és New York sztárja. A filmben megszólal Stella McCartney tervező is, aki elárulja, milyen előnyökben részesült amiatt, hogy a Beatles-sztár, Paul McCartney lánya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.