Brady Corbet A brutalista című filmje, amely a díjátadó szezon egyik befutójának ígérkezik, visszatetszést váltott ki a közösségi médiában, miután a szerkesztő bevallotta, hogy mesterséges intelligenciát használt a filmben. A Red Shark News című techmagazinnak adott interjújában Jancsó Dávid, a film magyar vágója elárulta, hogy a Respeecher — egy ukrán szoftvercég — AI-eszközeit vetették be annak érdekében, hogy javítsák a sztárok, Adrien Brody és Felicity Jones magyar dialógusainak hitelességét.
„Magyar anyanyelvű vagyok, és tudom, hogy ez az egyik legnehezebben kiejthető nyelv. Egy rendkívül egyedi nyelv. Gyakoroltunk Brodyval és Jonesszal, akik mesés munkát végeztek, de szerettük volna tökéletesíteni a kiejtésüket, hogy még a helyiek se vegyenek észre különbséget” — magyarázta el a Jancsó Dávid, a film magyar vágója, miért fordultak a mesterséges intelligenciához.
Brody és Jones hangját rögzítették az MI-szoftverbe, és Jancsó elmondta, hogy a saját hangját is betáplálta, hogy „finomítsa a trükkös dialektust”.
„A legtöbb magyar párbeszédükben van egy részem, amiben én beszélek. De nagyon ügyeltünk arra, hogy megőrizzük az előadásmódjukat. Főleg betűket cseréltünk itt-ott” — mondta el a munka technikai részleteiről Jancsó Dávid, és azt is elárulta, hogy A brutalista utolsó szekvenciájában generatív mesterséges intelligenciát használtak, hogy „építészeti rajzok és kész épületek sorozatát” hozzák létre Brody karakterének, Tóth Lászlónak a stílusában.
A magyarázat és a Jancsó által leírt korlátozott AI-használat ellenére a hír, miszerint A brutalista, amelyet az aprólékosan kidolgozott filmes stílusa miatt dicsértek, mesterséges intelligenciát használt a készítés során, kritikákatt váltott ki, és a közösségi médiában is sokan támadták a döntést.
Az egyik felhasználó szerint az AMPAS döntése, hogy kizárta Hans Zimmer „Dűne: Második rész” című zenéjét az Oscar-gáláról, mert az első Dűne zenéjének elemeit használta, miközben A brutalista annak ellenére jelölve lett, hogy a párbeszédekben AI-t használt, ellentmondásosságot mutat. Egy másik szerint „szégyen”, hogy a mesterséges intelligenciát arra használják, hogy „ne kelljen fizetni a vizuális művészeknek a munkájukért”, és arra is, hogy manipulálják a színészek akcentusát, ami „a színészet egyik alapvető aspektusa”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.