fashion week ruha drágulás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nagy bánatunkra hamarosan emelkedésnek indul a ruházati termékek ára - nem mintha eddig annyira olcsón öltözködtünk volna. 

Karl-Johan Persson, a H&M vezetője szerint elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt kell majd többet fizetni a ruhákért. A pamut ára például az év eleje óta megduplázódott. Egy sor egyéb tényező is felfelé nyomja a fogyasztói árakat, egyebek között az, hogy számos beszállító nem tudja bővíteni a gyártókapacitást, és emelkednek a munkaköltségek Ázsiában és Törökországban, ahol a legtöbb ruha készül.

iStockPhoto
iStockPhoto

"Az árak az egész ágazatban emelkednek majd" - mondta a cégvezető, ugyanakkor kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy vajon a H&M-termékekért is többet kell-e majd fizetni. "Nálunk továbbra is jó minőségű holmikat lehet kapni kedvező áron" - mondta Karl-Johan Persson egy német gazdasági lapnak.

Az 1947-ben alapított vállalat jelenleg 38 országban nagyjából 2 ezer üzletet működtet és 76 ezer embert foglalkoztat. Magyarországon 15 H&M márkabolt van, az első 2005-ben nyitott.

A H&M a második legnagyobb európai divatházlánc. Forgalma a lakossági fogyasztási kedv fokmérőjének számít. A társaság legutóbbi beszámolója szerint az őszi kollekciót jól fogadta a vásárlóközönség, a forgalom szeptemberben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is!




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.