Drágulás! Jövőre a ruhákra a gatyánk is rámegy!
![](https://cdn.life.hu/2024/01/PR_Qg01gRxw455ZhOElPZsh0HeauATqNBfIYxPlHtFY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzFjYmJlYjE0MjNjMDQ5OTRiN2ZkNGM1OTc0MmQxMWQ1.jpg)
Karl-Johan Persson, a H&M vezetője szerint elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt kell majd többet fizetni a ruhákért. A pamut ára például az év eleje óta megduplázódott. Egy sor egyéb tényező is felfelé nyomja a fogyasztói árakat, egyebek között az, hogy számos beszállító nem tudja bővíteni a gyártókapacitást, és emelkednek a munkaköltségek Ázsiában és Törökországban, ahol a legtöbb ruha készül.
"Az árak az egész ágazatban emelkednek majd" - mondta a cégvezető, ugyanakkor kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy vajon a H&M-termékekért is többet kell-e majd fizetni. "Nálunk továbbra is jó minőségű holmikat lehet kapni kedvező áron" - mondta Karl-Johan Persson egy német gazdasági lapnak.
Az 1947-ben alapított vállalat jelenleg 38 országban nagyjából 2 ezer üzletet működtet és 76 ezer embert foglalkoztat. Magyarországon 15 H&M márkabolt van, az első 2005-ben nyitott.
A H&M a második legnagyobb európai divatházlánc. Forgalma a lakossági fogyasztási kedv fokmérőjének számít. A társaság legutóbbi beszámolója szerint az őszi kollekciót jól fogadta a vásárlóközönség, a forgalom szeptemberben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is! |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.