Az amerikai BabyCenter 340 000 idén született gyermek adatait vizsgálta meg, amelyből összeállították a 2015-ös évre vonatkozó amerikai névadási trendeket.
Az eredményből azt azonnal leszűrhetjük, hogy az újdonsült anyukákra és apukákra bizony elég nagy hatása van a popkultúrának.
Ahogy a hazai is szülőkre is mély benyomást szoktak tenni - névválasztás tekintetében - a külöldi szappanoperák, úgy külföldön is hódítanak a sorozatok szereplőinek - gyakran kitalált - nevei, de szívesen adják gyermekeiknek a celebek és a királyi családok csemetéinek nevét is.
Az új névadási trendek egyik legmeglepőbb aspektusa az online világ térhódítása:
egyre többen nevezték el ugyanis újszülöttjeiket az Instagram fotómegosztó app szűrői alapján.
A tavalyi évhez képest 75 százalékkal nőtt a Lux név népszerűsége, de egyre több a Ludwig (+42%), a Juno (+30%), Valencia (+26%), az Amaro (+26%) vagy a Willow is (+13%) az USA-ban. Ezek pedig mind Instagram-filter megnevezések.
Egyre többen választanak gyerkőcüknek valamilyen királyi titulust keresztnévnek, úgy mint a Royalty (vagyis Fenség, +90%), a Duchess (Hercegné, +75%), a Reign (Uralom, +54%), a Sultan (+26%), a Princess (Hercegnő, +22%) vagy a Tiara (+20%).
Legnépszerűbb lánynevek
Legnépszerűbb fiúnevek
Sajnos a 2015-ös utónévstatisztika még nem elérhető, de tűkön ülve várjuk, hogy a 2014-ben közkedvelt keresztnevek vajon az idei toplistákra is felkerülnek-e. Vajon idén is benne lesznek-e a százas listában a tavaly oly népszerű Dzsenifer, Rikárdó, Brendon vagy Kevin utónevek?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.