Mi is írtunk már tettlegességig fajuló megfélemlítésről/zaklatásról, amely gyakoribb, mint hinnénk. Az UNESCO Statisztikai Intézete, az UIS által kiadott tanulmány szerint a diákok 33 százaléka tapasztalta már a bullying valamilyen formáját, ami hihetetlenül magas és egyben elkeserítő adat.
A KiVa, a finn Kiusaamista Vastaan rövidítése, aminek jelentése: megfélemlítés ellen. A módszert 2007-ben vezették be, aminek köszönhetően már abban az évben 40 százalékkal csökkent az iskolai megfélemlítések száma. Jelenleg a finn iskolák 90 százaléka használja.
Az iskolai megfélemlítés valós probléma, amellyel szemben fel kell lépni
Az iskolai megfélemlítés egy aktuálisan jelen lévő probléma, amely felett nem szabad szemet hunyni, minden esetben szakember bevonásával kell segíteni. Tarr Andrea prevenciós szakember és szociálpedagógus segítségével jártuk körbe a témát.
Ennek a jelenségnek nincs korhatára! Akár már alsós gyermekeknél is előfordulhat. Hosszú távú rizikófaktorai közt szerepel a viselkedési és érzelmi gondok; személyiségzavarok, szorongás, depresszió, agresszió, erőszak, droghasználat, kapcsolatépítési nehézségek, bezárkózás satöbbi. Olvasd tovább!
A KiVa célja, hogy a tanulók tudatában legyenek a megfélemlítés veszélyének, és segítsék a megfélemlített társukat. Így a gyerekek passzivitása megszüntethető, ami az egyik legfontosabb lépés a zaklatással szemben.
Sikerének köszönhetően ezt a módszert más országok is alkalmazzák, mint például Argentína, Kolumbia, Spanyolország, Hollandia, az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Észtország, Új-Zéland, sőt Magyarország néhány iskolája is.
Az első és legfontosabb, amit megtehetsz, hogy kellő önbizalomra és magabiztosságra neveled a gyermekedet – egyfajta megelőzési célzattal. Természetesen ezt már születésétől el kell kezdened, tehát egy éles helyzetben, amikor már érte atrocitás, hiába próbálkozol azzal, hogy lássa magát értékes embernek, és ne törődjön mások véleményével. A többi tippért kattints IDE!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.