Ha irodában dolgozol, biztosan ismerősek azok az esetek, amikor idegeid a pattanásig feszülnek. Eltűnik a laptopod töltője, kattog a széked, elromlik a légkondi, megszakad az internet, vagy lefagy a számítógéped. Szuper dolog, ha ezekben az idegtépő szituációkban valaki higgadt tud maradni, de azért a legtöbb ember nem éppen erről híres. Az ilyen helyzetekben előkerül jó pár nyomdafestéket nem tűrő szó, és többnyire káromkodni kezdünk.
A 4com kutatása szerint 11-szer hall káromkodást egy átlagos irodista a munkahelyén, ráadásul tízből egy dolgozó naponta 25 alkalommal hall trágár szavakat kollégái körében egy-egy kiélezett, stresszes munkahelyi szituáció alkalmával.
A kutatásban résztvevő irodisták 25 százaléka vallott úgy, hogy nem tudja féken tartani nyelvét, 12 százalékuk pedig azt mondta, hogy sosem fogja vissza magát a káromkodást illetően. Mindössze ötből egy ember vallja azt, hogy igyekszik visszafogni magát kollégái körében, és nem használ ronda szavakat az irodában. -írja a nuus.
Dr Jo Gee pszichoterapeuta szerint a káromkodás néha jó, ráadásul ezek a helyzetek jó alapját képezik a viccelődésnek is.
"A káromkodás hasznos is lehet, ugyanis egy katartikus élményt nyújt, ezáltal kiengedhetjük a bennünk felgyülemlett negatív érzelmeket."
A felmérés szerint leggyakrabban a középvezetők szitkozódnak az irodában, második helyen pedig az adminisztrációs személyzet áll a káromkodások gyakoriságát tekintve.
A legkevesebb ronda szó a konyhai alkalmazottak száját hagyja el. Náluk csak egy kicsivel káromkodnak többet a gyakornokok, akik nyilván jó benyomást kívánnak tenni új munkahelyükön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.