Előző cikkünkben már megvizsgáltuk, hogy mi is az az internetes zaklatás és kit nevezhetünk zaklatónak.
Sajnos ez a jelenség egyre több helyen üti fel a fejét: iskolákban, kamasz közösségekben, a fiatal felnőttek körében, de mindennapos a közösségi média felületein is.
Rengeteg formája létezik, így sokszor az érintettek nincsenek is tisztában azzal, hogy ők voltaképpen a cyberbullying áldozatai.
A gyerekekre, kamaszokra is jellemző cyberbullying típusai
A fenti zaklatási típusok leginkább a gyerekekre, illetve a kamaszokra jellemzőek és bár azt mondhatnánk, hogy
mindig is léteztek ezek a jelenségek, az online térben történő kialakulásuk sokkal negatívabban hat a fiatalokra, mint az offline változat.
A netes zaklatás elől ugyanis nem lehet elbújni, a nap 24 órájában megkeserítheti az érintett életét. Nem szab neki gátat sem hétvége, sem szünet, sem iskolaváltás. Sokkal gyorsabban és nagyobb körben terjed, mint a klasszikus csúfolódás, ezért mélyebb nyomokat hagy, hiszen akár több tíz vagy száz negatív üzenetet is kaphat valaki egyetlen nap alatt az okoseszközöknek köszönhetően. Akadt, aki akár öngyilkosságot is megkísérelt, mert olyan képeket posztoltak, küldtek szét róla, amelyek számára megalázóak volt, vagy mert egy olyan netes szavazásban nyert, ahol az volt a kérdés, ki a legcsúnyább az iskolában.
A cyberbullyingnak azonban további formái is léteznek, amelyek kifejezetten a felnőtteket vagy a közösségi média felhasználóit érintik.
A közösségi média felületein leginkább jellemző zaklatási típusok
Az internetes zaklatás nem játék és nem egy olyan dolog, amelyet elintézhetünk egy vállrándítással, hiszen főleg a gyerekek és tinik tekintetében mind pszichésen, mind fizikálisan komoly következményekkel járhat, de a felnőttek számára is nyomasztó és félelemkeltő lehet ez a típusú megfélemlítés. Fontos tehát, hogy akit az online térben zaklatnak, merjen beszélni róla és merjen segítséget kérni a közvetlen környezetétől vagy adott esetben a hatóságoktól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.