Több világhírű cég is kampányol a mellrák ellen, köztük kiemelkedő jelentőségű az Estée Lauder kezdeményezése. A kozmetikai cégnek köszönhetően októberben a világ néhány nevezetességét, például az Eiffel-tornyot és a London Eye-t, rózsaszín fénybe borítják, mivel a mellrák elleni küzdelem hivatalos színe a rózsaszín. Ebbe a színbe öltözik a hónapban a világhírű amerikaifoci-szövetség, az NFL honlapja is, megmutatva, hogy a nagy, erős férfiak is féltik a nőket a betegségtől.
Figyelemfelhívás "mellkukkolással"
A Nestlé cég egy melltartóba rejtett kamerás videóval mutatta be, hányan néznek meg egy női mellet naponta. A videó üzenete, hogy ideje neked is átvizsgálnod a saját melleidet. Ezt nemrég a Life.hu is bemutatta:
Világséta pinkben
Számos városban világszerte sétálnak nők, férfiak, gyerekek együtt, általában rózsaszín ruhában, hogy ezzel a sétával felhívják a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre. A helyszíneken szűrővizsgálatokon is részt vehetnek a látogatók.
Ahol rózsaszín a csiperke
Idén októberben két nagy élelmiszerlánc is beszállt Magyaroszágon a rákellenes összefogásba. A GoPink kampányban a csiperkegombát rózsaszín tálcákba csomagolták, minden csomag 5 forinttal támogatja a Magyar Rákellenes Ligát, az áruház pedig megduplázza az összegyűlt összeget. Miért pont a csiperkegomba?
A rendszeres gombafogyasztás fontosságára hívja fel a figyelmet a kezdeményezés, hiszen a rendszeres gombafogyasztás csökkenti a mellrák kockázatát.
Közösségi kampány - melltartókkal
Néhány éve az interneten is elterjedt a mellrák elleni kezdeményezés. A Facebookon sokszor jelentek meg olykor "értelmezhetetlen" állapotfrissítések, mindig csak nőknél. A nők közzétették melltartójuk színét, azt is, hogy hol szeretik... mármint a táskájukat tartani, illetve városneveket írtak ki, amely kapcsolati státuszukat jelentette.
Később kiderült, ez egy titkos kezdeményezés volt, megmutatta, még ha csak virtuálisan is, hogy létezik alulról építkező női összefogás. Tavaly a rózsaszín hónapban készült egy egészen érdekes kis szerkezet, amelyet lelkes kampányolók a melltartójuk csatjába építhettek. Ez a chip összeköttetésben állt a Twitter-oldallal, és amikor viselője kikapcsolta a melltartóját, ez az esemény kikerült a Twitter falára.
2013 óta létezik a Breast Partner okostelefonos alkalmazás. Azoknak a nőknek ajánlott ez az alkalmazás, akiknél diagnosztizálták a mellrákot, hiszen megmutatja, mik várnak rá a diagnózistól a gyógyulásig, megbízható orvosi csapat válaszol a betegek kérdéseire, segíti őket ezen a nehéz úton.
1096 - mit jelent?
2010-ben a Samsung olyan nők fényképeit és történeteit gyűjtötte össze, akik szembenéztek a mellrákkal. Az összegyűjtött fotókból egy brit művész kiválaszott 1096-ot és montázst készített belőlük. Az 1096 szám azt jelképezi, hogy Európában naponta ennyi embernél állapítanak meg mellrákot.
Egy időre még Mona Lisa is kopasz lett a jó cél érdekében: egy olaszországi rákellenes szervezet megmutatta a híres festményt kopaszon, hogy visszaadja a nők hitét önmagukban.
Pezsegj az életért!
Südi Iringó táncművész, Ungár Anikó bűvész, az Egészség Hídja egyik arca, és Hidvégi Andrea táncterapeuta indítottak el egy egész októberben tartó kihívást az Egészség Hídja Összefogás Egyesület 2014-es mellrák elleni kampányának részeként, Pezsegj az életért a mellrák ellen címmel.
A Galambos Dorina nevével fémjelzett Mrs. Columbo együttes Smile című számára kérik a Facebookon a felhasználókat, hogy töltsék fel saját táncukat a #pezsegjazeletert alatt és kérjék fel, azaz hívják ki barátaikat. Az újabb összefogásba tánccsoportok, hírességek és amatőr táncosok is beszálltak terjesztéssel, illetve az október 18-i közös össztáncba a budapesti KIOSK előtt (Március 15. tér 4.) délután 15 órai kezdettel.
A Steelers focicsapat magyar rajongói klubja pedig gyűjtést rendez rákos betegek megsegítésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.