Minden üzlettulajdonos találkozott már azzal a jelenséggel, hogy a vendége egy kávé vagy üdítő rendelése után órákig üldögél az asztalánál. Távozásra persze nem lehet felszólítani, ha csak nem olyan asztalnál foglalt helyet, amit már korábban lefoglaltak (és ilyenkor előre közölték a vendéggel, hogy meddig maradhat). Sok vendég azonban arról számol be, hogy megalázónak tartja, hogy ilyenkor szinte kinézik a kávézóból, pláne étteremből.
Nos, arra, hogy egy ital elfogyasztására mennyi időd van, nincs univerzális válasz. Fontos figyelembe venni, hogy mennyire forgalmas helyen ülsz, ha még van bőven szabad asztal, nem gond az sem, ha irodának használod a vendéglátóhelyet. De ha már látod, hogy a felszolgálók sorra küldik el az embereket, te pedig egy kettő vagy akár négyfős asztalnál üldögélsz, jobb ha fizetsz, vagy rendelsz még valamit.
Bár nyilvánvaló, hogy egy kávét nem iszogatsz egy órán keresztül, ez még belefér - írja a tapasztalatok alapján az Express. Nyilván, ha ebédidőben teszed, az más megítélés alá esik, mint ha egy kora délutáni holtidőben foglalod az asztalt. Bár neked kényelmes nyitott laptoppal kávézgatni, ezalátt az üzlet bevételtől esik el.
„Kávézótulajdonosként úgy érzem, hülyének néznek azok, akik bejönnek, vesznek egy kávét, az egyik konnektorban a lapotopjukat töltik, a másikban a telefonjukat. Közben mások nem tudnak leülni és még borravalót sem adnak” – nyilatkozta Alberto Battaglini, egy kaliforniai kávézó tulajdonosa. "Ez egy üzlet, nem jótékonykodás” - tette hozzá. „Sokkal jobban veszi ki magát, ha eszel is és nem itt tartod a Zoom-meetingjeidet. Annak is örülünk, ha nem foglalsz el négy helyet...” - tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.