Noha a cím az egyik szereplő, az Amanda Seyfried (Mamma Mia!, Levelek Júliának) által megformált fiatal luxusprostituált nevét viseli, és ez annyiban jogos is, hogy a filmben a cselekmény fordulatait Chloe határozza meg, mégsem ő a főszereplő.
Hanem a középkorú doktornő, Catherine (Julianne Moore érzékeny alakításában), aki egy gyanús este miatt elkezd kételkedni a sármosan öregedő férje (Liam Neeson) hűségében, és hogy bizonyosságot nyerjen, felfogadja Chloet: próbálja meg elcsábítani a férfit, hadd derüljön ki, hogyan reagál egy gyönyörű fiatal lány közeledésére. Miközben pedig Chloe lépésről lépésre beszámol Catherine-nak a férje elcsábításáról, a két nő között is valamilyen furcsa, erotikától sem mentes kapcsolat alakul ki.
Nemcsak azért Catherine ennek a filmnek a főszereplője, mert végig vele haladunk a történet során, és mi is mindig ugyanannyit tudunk, mint ő (kivéve a film végén egy-egy ponton, de ott meg is bomlik az elbeszélés egysége). Sokkal inkább azért, mert az ő kétségeiről, vágyairól szól a film, amelyeknek Chloe aztán csak katalizátorává lesz. A film első kétharmada egy erős párkapcsolati dráma a féltékenységről és az öregedésről, erős jelenetekkel és igencsak erotikus hangulattal.
A korábban virtigli szerzői filmeket jegyző Atom Egoyan rendezőnek (Exotica, Eljövendő szép napok) ez a második műfaji mozija Hollywoodban a 2005-ös Az igazság fogságában után, és noha a régi filmjeinek ötletessége, eredetisége felől nézve visszaesés a Chloe - A kísértés iskolája, a rendező atmoszférateremtő képessége és vizuális sokszínűsége még így is magasan az álomgyári átlag fölé emeli.
A gondok akkor jönnek, amikor egy kiszámítható nagy fordulat után a film új irányt vesz, és párkapcsolati drámából erotikus thrillerré próbál átvedleni. Ez pedig nem áll jól neki, a korábban rezdülésekből felépített finomságokhoz nem illik ily harsányság, a thriller-elemek is elcsépeltek, a finálé pedig kimondottan blődre sikerült.
Felemás élmény tehát a Chloe - A kísértés iskolája, melynek kapcsán két érdekes információt még feltétlenül érdemes megemlíteni. Az egyik, hogy a film valójában remake, a Nathalie... című francia (szintén parádés szereposztású) film amerikai változata, és pont a cselekmény második felében tér el jelentősebben az eredetitől. A másik, hogy Liam Neeson felesége, Natasha Richardson a film forgatásának idején szenvedett súlyos síbalesetet, amibe néhány nappal később bele is halt.
A felesége mellé rohanó színész annak halála után néhány nappal visszatért a forgatásra, és befejezte az elmaradt jeleneteit. Ilyen szemmel is érdemes nézni a filmet.
Kiknek ajánljuk?
- akik gondolkoztak már valaha azon, hogy próbára teszik a párjuk hűségét
Kiknek nem ajánljuk?
- akik úgysem hisznek a hűségben hosszú távon
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.