Szerelmes Thomas (2000)
A filmtörténet legelső screenlife mozifilmje akkor készült, amikor még nem is létezett a screenlife kifejezés. A Szerelmes Thomas nagyon sok mindenben megelőzte a korát, hiszen az ezredfordulón még szinte futurisztikus lehetőségnek tűnt az, ami nem sokkal később, pláne a pandémia idején sokak mindennapi életformája lett: hogy nem mozdulnak ki otthonról, a munka, tanulás és szórakozás is a képernyőn történik, és a szükséges fogyasztási cikkeket kihozzák a futárok. Jellemző, hogy ebben a belga filmben még okot kellett találni arra, hogy miért kényszerül erre a főszereplő, és az agorafóbiája miatt képtelen kimozdulni, ezért aztán szerelmes is online lesz – ami 2000-ben még szintén különös lehetőségnek tűnt.
Keresés (2018)
Eltűnik egy tinilány, a rendőrség nem halad az üggyel, az apja pedig saját nyomozásba kezd. Mivel mással is kezdhetné, mint a lánya számítógépével? Innentől kezdve pedig minden, amit a filmben látunk, ennek a számítógépnek a képernyőjén zajlik, és nemcsak a lány egy korábban nem ismert arca tárul fel a kutató szülő előtt, de maga a kutatás is Skype-hívásokon, Facebook-posztokon, Instagram-képeken és online naplóbejegyzéseken át halad, bravúrral teremtve így is izgalmakat és fordulatokat. A film utóélete pedig megmutatja, miért is lett ilyen népszerű újabban ez a forma: mindössze 1 millió dolláros költségvetésből hozott össze 75 milliós bevételt.
Az utolsó rítus (2020)
A koronavírus világjárvány alatt mindenki élete valamennyire screenlife, azaz képernyőélet lett, és ebbe a globális tapasztalatba a filmek közül elsőként Az utolsó rítus tudott beletalálni, így komoly sikert is aratott. A képernyőn zajló történet sémáját itt egy horrorfilmhez használták fel, melynek történetében a pandémia miatt karanténban senyvedő színészek közös Zoom-hívásban kezdenek szellemidézésbe, ez pedig annyira rosszul sül el, hogy az még webkamerán is átjön.
Profil (2021)
Manapság már a terrorszervezetekre is az jellemző, hogy online toboroznak tagokat, az interneten térítve meg bizonytalan fiatalokat a hagymázos ideológiáikhoz. Anne Erelle francia újságírónő ennek a jelenségnek akart utánajárni akkor, amikor létrehozott magának egy hamis netes identitást, és felvette az online kapcsolatot a félelmetes Iszlám Állammal. A dzsihád jegyese című, magyarul is olvasható könyvében megírt tapasztalataiból született meg aztán a Profil című film, ami nemcsak egy hátborzongató folyamatot mutat be, de az útközben kialakuló érzelmi kötődésekről is szól.
Eltűnt (2023)
A Keresés egyfajta folytatása az Eltűnt, ami hivatkozik is ugyan az előzményre, de teljesen önálló történetet mesél el. A főhőse egy kamaszlány, akinek az anyja nem tér haza a külföldi nyaralásáról, ő pedig jobb híján a neten kezdi keresni. A nyomok után járva pedig egyre mélyebbre merül a net sötét bugyraiba, és rá kell jönnie, hogy körülötte senki sem az, akinek hitte, senki sem azt mondta eddig, ami a valóság, és ugyan a számítógépének képernyőjén lelepleződhetnek a titkok, de végül már a képernyő előtt ülve sem érezheti magát biztonságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.