34 év után először került a világ legdrágább utcája lista élére európai helyszín. A Milánóban található Via Monte Napoleone olyan utcákat előzött meg, mint a londoni New Bond Street, a New York-i Fifth Avenue and a Champs-Élysées Párizsban. Az utca nemcsak az ott található boltok értéke és neve miatt drága, de az ingatlanok bérlése és fenntartáa is nagyon sokba kerül. Összegyűjtöttünk minden információt a luxusutcáról.
A milánói Via Monte Napoleone sokkal rövidebb, mint bármelyik másik luxusutca a világon. A Cushman & Wakefield ingatlancsoport a Main Streets Across the World legfrissebb jelentése szerint a változás és az utca toplistára kerülése „az olasz utcákon a bérleti díjak erőteljes növekedését tükrözi"
A mindössze 350 méter hosszú utcán a legnagyobb márkák boltjai találhatók, és mindössze pár perc alatt végig sétálható. Ha a Fendi, a Dior és a Valentino márkaneveket lesúrolnák az üzletek homlokzatáról, a milánói Via Monte Napoleone az észak-olasz stílusú főváros átlagosnál valamivel felkapottabb és szebb utcája lenne, mint a többi, ahol a furgonok és a Vespák mellet a Porschék, a turisták és az ott lakók már csak az esztétika kedvéért jelennek meg.
Ami az utcát a lista élére vitte az mindenképp a több tízezer eurós bérleti díj lesz.
A bérleti díjak, amelyek tavaly a második helyre sorolták a milánói utcát a Fifth Avenue után New Yorkban, idén akár a 20 000 eurós négyzetméter árat is elérhetik, ami a jelenlegi eurós árakkal számolva több, mint 8 millió Ft per négyzetméter.
Az üzlet viszont virágzik, ami abból is látszik, hogy tavaly Európa legnagyobb ingatlanügyletében a Kering csoport, akiknek olyan márkák vannak a tulajdonában, mint például a Gucci, az év elején az utca egyik legjobb üzletnek szánt helyszínét vásárolta meg. A new york-i Fifth Avenue-n a bérleti díjak ehhez képest 19 500 euró körül mozognak.
A milánói Via Monte Napoleone a világ legnagyobb márkáinak ad otthon a luxusautók, turisták és ott lakók mellett. Ugyan kisebb, mint a legtöbb luxushotspot, még így is elég hely van az olyan olasz örökség márkáknak, mint a Loro Piana, a Tod’s és a Bottega Veneta, és persze nem szabad megfeledkezni a „legmilánóbb” márkáról, a Versace-ről sem. Az utcán helyet foglal a két, talán legismertebb olasz divatház, a Gucci és a Prada, ráadásul egymással szemben. Mindezen márkák évről évre a Milánói Divathéten mutatják be új kollekcióikat.
A Via Monte Napoleone egy visszafogottabb utca, mint a közeli Galleria Vittorio Emanuele II, a 19. századi üvegtetős bevásárlóközpont, ahol sok hasonlóan nagy név található és még Instagramon is jobban néz ki egy itt készült kép, a harc mégis a kis utcán elhelyezkedő boltokért megy, ugyanis a turisták inkább itt költenek.
Pont ezért, ha elérhető egy üzlet a 350 méteres utcán, szinte azonnal van rá jelentkező, az árát pedig az egekbe emelhetik, mert az számít, hogy a márka ott is jelen legyen, nem az, hogy ez mennyibe kerül.
Milánó után London, New York, Párizs a sorrend a saját, akár több kilométer hosszú luxusutcáival. A negyedik helyen a hongkongi Tsim Sha Tsui végzett, ahol a négyzetméterenkénti éves bérleti díjak elérik a 15 600 eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.