Az ünnepek közeledtével minden szülő elkezdi belevetni magát az ajándékvásárlásba, ám nem egyszerű kitalálni, milyen játék az, aminek valóban örülhetnek a gyerkőcök.
Régen levélben írtuk meg, mit szeretnénk karácsonyra, ma a gyerekek Viber-üzenetben küldik el kívánságlistájukat a Jézuskának. Régen az alvóbaba, a kisvasút, a Gazdálkodj okosan! volt népszerű, ma már szerepel a listán egy fizetős Minecraft-applikáció is. Mi a magyarázata a változásnak?
Az igények jelentősen megváltoztak az utóbbi években, a játékipar és a kereskedelem pedig próbál naprakész lenni, és időben felismerni a trendeket.
A játékok, kicsiben ugyan, de mindig leképezik a nagyvilágot. Ami most a legszembetűnőbb változás, hogy a játéktér nyitottabb és elfogadóbb lett. Már nem kell valaminek rózsaszínnek lennie ahhoz, hogy egyértelműen tudjuk róla: kislánynak való.
– árulja el Scarlett Wisotzki, a nürnbergi Spielwarenmesse nemzetközi játékkiállítás sajtófőnöke.
A nemek közötti markáns különbségek megszűntek.
A fiúk játszhatnak a babakonyhával, hiszen számos séf lett világhírű, és ez egy pozitív minta, a lányok pedig kérhetnek távirányítós autót, mert ez sem ciki, sőt idén ez ígérkezik az egyik legnépszerűbb játéknak!
– Ugyanakkor még Európában sem egységesek az igények, amelyek többnyire, valljuk be, a szülők részéről fogalmazódnak meg – mondja Scarlett Wisotzki. – Németországban jobban szeretnek olyasmit választani, ami tanít is valamire, míg Nagy-Britanniában elsősorban a szórakoztatást várják a karácsonyi meglepetéstől. A színeket tekintve elmondható, hogy a harsányság inkább Közép-, Nyugat- és Dél-Európában kívánalom, viszont minél északabbra megyünk, annál visszafogottabb és természetesebb árnyalatok jelennek meg a boltokban, gondoljunk csak a skandináv lakáskultúrára.
A Lego Csoport tíz országban végzett kutatást a családok játszási szokásaival kapcsolatban azért, hogy jobban megértsük, mennyire fontos napjainkban a játék a felnőttek és a gyermekek számára.
Többek között azt láttuk, hogy azok a családok, ahol öt óránál többet játszanak együtt egy héten, boldogabbnak vallják magukat, mint azok, amelyek öt óránál kevesebbet töltenek ezzel a tevékenységgel. A fiús és a lányos játékok kapcsán úgy véljük, hogy bár vannak rózsaszín és kék színű dobozaink, a logikai és kreatív építés nemtől és kulturális háttértől függetlenül érdekes. S hogy kell-e aggódnunk az online játéktér miatt? A felmérésben résztvevő gyerekek 72 százaléka mondta azt, hogy többet játszik a barátaival, mint a digitális játékokkal.
– magyarázza Siket Lóránt, a Lego Csoport magyar piacért felelős kommunikációs vezetője.
Fogócska, bújócska, kidobós: az iskolaudvaron ezek még mindig gyakori látványnak számítanak. Ahogy sajnos az is, hogy a nagyobbak összebújva görnyednek a telefon fölé. Nem csoda, hogy utóbbi miatt a klasszikus játékokat is újragondolják...
– Egyre több olyan termék jelenik meg a piacon, ami az AR (augmented reality, azaz kiterjesztett valóság – a szerk.) elvén ötvözik a két világot. Ebből mi sem maradtunk ki: a Lego Hidden Side termékcsaláddal egyszerre építhetünk és játszhatunk a figurákkal, valamint egy AR-játékkal – magyarázza Siket Lóránt. – Számos egyetemmel dolgozunk együtt világszerte, és oktatási programokat, ajánlásokat fogalmazunk meg a játék fontosságáról. Biztosak vagyunk ugyanis abban, hogy ez nemcsak a szabadidő felhőtlen eltöltésének egyik legjobb módja, hanem a tanulás egyik leghatékonyabb eszköze is. Játék közben észrevétlenül fejlesztjük azon készségeinket, amelyekre a jövőben egyre nagyobb szükségünk lesz. A kreativitás, a problémamegoldás, az együttműködés és a kritikus gondolkodás egyaránt elengedhetetlen a boldoguláshoz.
Az amerikai eladások 30 százalékát a licencelt játékok teszik ki, és ez kihat az egész világra.
Már a mozikban az új Jégvarázs film, és javában dúl a Harry Potter-láz, ne csodálkozzunk hát, ha a játékok világában is megjelennek ezek a figurák.
Emellett még mindig népszerűek a slime, az ooze, a kinetikus homok, a gyurma és az egyéb kézzel formázható anyagok. Ezek egyébként azért hasznosak, mert fejlesztik a kreativitást, a kézmozgást, a finom motorikát.
A gyerekek fontosnak tartják a meglepetést, ezért a kicsomagolás öröme érdekében a tervezők speciális kódokkal, illetve átalakítható csomagolásokkal is készülnek az ünnepre. A retró játékok iránt szintén nő a kereslet, igaz, elsősorban a felnőttek örömére, akik ezekkel a saját gyerekkorukat akarják megidézni és a gyermekeiknek is megmutatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.