Megtalálni azt a parfümöt, aminek tetszik az illata, könnyen beszerezhető és még illik is a személyiségünkhöz az egyik legjobb érzés. Szeretünk visszatérni ugyanahhoz az illathoz, pont ezért vannak klasszikus illatok, amik sosem mennek ki a divatból és mindig közönségkedvencek lesznek, ám a parfümőrök szerint az illattrendek ugyanúgy jönnek-mennek, mint a divattrendek. 2024 kedvenc parfümjeivel sem volt ez másképp. Mutatjuk az 5 legtrendibb illatot.
Keta Burke-Williams, az Ourside fragrances alapítója szerint az illattrendek ciklikusak, és a TikTok és a közösségi média révén a trendciklusok lerövidülnek. „Azt hiszem, látunk néhány márkát, akik lassítanak és újszerű és átgondolt módon dolgozzák fel a trendeket, amit imádok, és általánosságban próbálják megtalálni a módját annak, hogy szórakoztató és egyedi illatélményeket nyújtsanak.”
Attól függetlenül, hogy éppen mi a trend, a szakértő szerint maradj hű önmagadhoz.„Nagy híve vagyok a hangulat szerinti illatoknak, amelyek jobban változnak, mint az évszakok” - mondja. A memóriajavítóktól a hangulatfokozókig, a testre szabhatóságig és a divatos jegyekig, az illatok mindenre képesek. Manapság már parfümre is előfizethetsz, ami szórakoztató módja annak, hogy több különböző parfümöt kipróbálj, és így megtaláld a jellegzetes illatodat. Ahogyan a divat, úgy a parfüm is az önkifejezés formája.
Mutatjuk az 5 legtrendibb illatot.
A gourmand illatok a vaníliás alapjegyekkel ellátott parfümök, amelyek most nagyon népszerűek. A vanília a testünktől függően másképp szárad, így minden illat saját életet élhet viselőjén. Szintén ehhez a kategóriához tartozik a cseresznyés, kandírozott almás, csokoládés és tejszínhabos illatok. Ezeket nappalra, míg a vaníliás illatokat estére ajánlja a parfümőr.
A „hogyan kell drágán illatozni” témát több mint 28 millióan látták a #Perfumetock-on a TikTok-on. „Ha az illatod gazdag illatkompozíciót biztosít a legjobb olajokkal és összetevőkkel, és egy gyönyörű, luxus üvegben van, akkor nem csak az illatod csodálatos, hanem a viselése közben is csodálatosnak érzed magad.” - mondja Burke-Williams.
„A gourmand jegyek korábban a gyertyákban és a háztartási termékekben voltak megtalálhatóak, azonban mostanában a luxus és niche illatokban is teret hódítanak, hagyományos édes jegyekkel, mint a karamell, de olyan szokatlan jegyekkel is, mint a pisztácia, a lekvár és a paradicsomlevél” - mondja.
Néhány márka a természetes olajokra, alkoholokra koncentrál, színezék nélkül és természetesen környezetbarát módon, úy, hogy közben ugyanolyan eredményt érnek el a parfümmel. Hangsúlyt fektetnek a tudatosabb csomagolásra is, és a tudatos összetevőkre. „A fogyasztók minden eddiginél tudatosabbak abban, hogy mit tesznek a testükre és mit visznek a szervezetükbe, és az utóbbi időben egyre több márka fogalmaz ftalátok, parabének és nitro muskátlik nélkül, valamint egyre több márka törekszik az összetevők újrahasznosítására és a bolygóra gyakorolt hatásuk csökkentésére.” - magyarázza.
Biztosan észrevetted már, hogy a parfümök többsége már uniszex. A nemek nélküli niche parfümökben a fás jegyek dominálnak, illetve a rózsa is fontos szereplő, ami újjáéledt és már nem számít nagymamásnak. Mivel egyre több niche parfümmárka foglalkozik uniszex illatok megalkotásával, ezért érdemes kipróbálni ezeket az illatokat is. Manapság már nemcsak egy, hanem több illatot is viselünk, így a fás és rózsás uniszex parfümre is meg lesz a megfelelő alkalom.
„Az olyan illatok, amelyek inkább egy érzést vagy egy emléket idéznek fel, minthogy konkrét jegyekre koncentrálnának, a trend” - magyarázza Burke-Williams. „Ezek a márkák azt a megközelítést alkalmazzák, hogy a hangulatot könyveken, álmodozásokon vagy emlékeken keresztül teremtik meg.”
Ez már nem az illatokról szól, hanem a mögöttes tartalomról és a spirituális megközelítésről. Ehhez kapcsolódóan találkozhatsz magas frekvenciájú illatokkal is, amelyekről itt írtunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.