1. Állítólag az első fagylaltot a hetedik században találták fel Kínában, ahol Tang királynak volt egy „jégember” nevezetű csoportja, akik hideg desszertet készítettek bivalytejből, lisztből és kámforból.
2. Sokan levegőt adnak a fagyihoz, hogy könnyebb legyen és javuljon a textúrája. A hozzáadott levegő mennyisége meghatározza a fagylalt minőségét. Minél több a levegő, annál olcsóbb a fagyi és minőségre sem lesz olyan, mint az igazi kézműves társai.
3. Számos furcsa íz létezik a világban, de némelyik már túlságosan is bizarrnak nevezhető. A krokodiltojás, az anyatej, a szalonna, a nyers lóhús (igen, jól olvastad), a zselés hal vagy a polip versenyezhetne a legrosszabb íz címért.
4. Úgy tartják, hogy a római császár, Néró nagyon kedvelte az ízesített jeget. A rabszolgáival rendszeresen havat hozatott és megkérte a szakácsát, hogy különböző ízekkel fűszerezze.
5. Ha azt gondoltad, hogy a vaníliát előbb találták fel, mint a csokoládét, akkor tévedsz. Általában azt feltételezzük, hogy a vaníliafagylalt volt először, mert ez az íz sok másiknak az alapja, de nem így történt. A csokoládéfagyi előbb volt és azóta is ez a legkedveltebb íz a palettán.
6. Olaszországban több mint 19 000 fagylaltozó létezik, amelyek több mint 69 000 embert foglalkoztatnak. Legtöbbjük kis, családi tulajdonban lévő vállalkozás.
7. A II. világháború alatt az amerikai katonáknak fagyit szolgáltak fel, hogy megőrizzék a lelkesedésüket. A háború végét is ugyanúgy ezzel a finomsággal ünnepelték.
8. A fagylalttölcsérek véletlenül készültek, amikor egy eladó kifogyott a fagylaltos poharakból és egy gofriárushoz fordult segítségért, aki elkészítette neki az első tölcséreket.
9. Az új-zélandiak nagyon szeretik a fagylaltot, évente átlagosan 22 liternyit fogyasztanak, így ezzel ők a legtöbb fagyit evő ország a világon.
10. Van egy hawaii gyümölcs, amely pontosan olyan ízű, mint a vaníliafagylalt, az úgynevezett inga feuillei, amit a helyiek jégkrémének is neveznek. Az évelő fákon, meleg éghajlaton nő, és a hawaiiak természetesen imádják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.