A kilencvenes években a divat leegyszerűsödik, a designerek ismét drágább, minőségi anyagokkal dolgoznak, így az anyag minősége és szabásvonala adja meg a ruha szépségét.
Előtérbe kerül a természetesség, vége a filmsztárok mítoszainak, majmolásának, tabuk dőlnek meg, és elkezdődik a topmodellek aranykora.
Az első generációs szupermodellek közé tartozik Christy Turlington, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Tatjana Patitz, Stephanie Seymour, valamint Kate Moss.
De nem csak a topmodellek, bizonyos divattervezők is meghatározták ezt az évtizedet. A francia divattervező, Jean Paul Gaultier minden idők leggrandiózusabb koncertturné-kollekcióját alkotja meg, amikor közös munkába kezd Madonnával. A pop királynője új külsővel, kaméleonként vezeti a toplistákat, karizmatikus egyéniségével, stílusával a világ leghíresebb énekesnőjévé válik.
Örökifjú vagy cikivé vált nagyi, aki fél megöregedni? 58 éves lett Madonna!
Sorra alakulnak fiúbandák is, ám a Spice Girls, az öt különböző karakterű lány különc stílusával meghódítja a világot. Nekik is köszönhető a platformcipő elterjedése, ami egyébként eredetileg a punkkirálynő, Vivienne Westwood nevéhez kötődik. Az évtized emblematikus tervezői közé tartozik Calvin Klein, aki drogos, anorexiás benyomást keltő gyereklányokra, lányos fiúkra emlékeztető modelljeivel magára haragítja a konzervatívokat. Nem is sejtve, hogy egy új, járványszerű divathullámot indít el vele.
Sosem látott fogyókúra-mánia rázza meg a világot. A betegesen sovány modellek eltorzítják a nőies szépségről alkotott fogalmakat, ennek következtében a fiatal lányok körében megnövekszik a táplálkozási rendellenességekkel küzdők száma.
A kilencvenes évek közepére a válltömés teljesen kikopik a divatból. Új hullám indul el, egyre népszerűbbek a terepszínű, valamint állatmotívumokban gazdag anyagok, amelyek az erős nő szimbólumaivá válnak, miközben a férfiak elnőiesednek. A kozmetikai ipar ugyanis rájött, hogy belőlük is hasznot húzhat. A férfiak haja a kilencvenes években egészen rövid lesz, rákapnak a hajformázókra és a hajápoló szerekre, valamint a rendszeres fodrászszalonba járásra. Nem divat a bajusz, a szakáll és a testszőr, mindenki, aki trendi akar lenni, megszabadul a bundájától. A kozmetikai ipar piacra dobja az új kozmetikumokat, arctisztítókat, arckrémeket, pakolásokat kifejezetten férfiak számára. A testápolás is előtérbe kerül, a férfiak fürdőszobapolcai roskadoznak a nekik készített kozmetikumoktól.
Divatba jönnek a feminin férfiak, elindul a folyamat, ami az ezredfordulóig a metroszexuális, ápolt férfiak megjelenésében csúcsosodik ki.
A 90-es években merül fel először, hogy a dekorkozmetikumok bizonyos összetevőinek egészségkárosító hatásai lehetnek, és megjelennek az állatvédők is, akik a kozmetikai iparban elterjedt állatkísérletek ellen tiltakoznak. Ennek ellenére smink nélkül a valamit is magára adó nő nem lép ki az utcára.
A sminktrendek sokkal visszafogottabbak, mint a nyolcvanas években, kivéve az ajakkontúrozást, ami erőteljes, sokszor már groteszk hatást kelt.
Az alapozók már természetes hatásúak, divat lett a matt hatás. A matt szemhéjpúderek elterjedése, a legkelendőbb árnyalatok a matt barnák, a szürke, valamint a burgundi. Szemceruzát csak a színek kontrasztosítására használtak. Divat lett a dús hatás, már ami a szempillákat illeti: sorra kerültek elő a dúsító szempillaspirálok a gyártócégektől. Az ajkakra nagyobb hangsúlyt fektetnek, az ajakkontúr-ceruza használata alap, sőt, sötétebb kontúrt húznak vele, mint a rúzs színe, ami igen szélsőségessé és közönségessé válhat, emlékezzünk Pamela Anderson néhány igen ijesztő sminkjére.
Az ajakkontúr-ceruza soha nem volt annyira népszerű, mint a kilencvenes években, sokan teljesen elhagyták az ajakrúzst, és az egész ajkukat ajakceruzával festették be, az egyik legnépszerűbb árnyalat a csokoládébarna volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.