Mindenki hallott már rémtörténeteket arról, hogyan vertek embereket, amikor eladni vagy venni szeretett volna valamit az interneten. Rengeteg figyelmeztető poszt is kering a közösségi médiában, amelyekben számláról eltűnt milliós összegekről, vagy kifizetett, ám sosem láttott termékekről írnak.
Gyakran előfordul, hogy a vásárló azzal keresi meg az eladót, kifizette a meghirdetett terméket, de a tranzakció sikeres befejezéséhez egy programot kell telepíteni a gépre vagy telefonjára. Ha ilyennel találkozunk, biztosak lehetünk abban, hogy csalók próbálják megszerezni az internetbanki hozzáférésünket.
Ha sms-t vagy e-mailt kapunk arról, hogy a terméket kifizették, de „fogadnunk kell az összeget” a kapott link segítségével, azonnal töröljük az üzenetet. Ha rákattintunk a hivatkozásra, átirányíthatnak egy hamis weboldalra, ahol, ha megadjuk a bankkártyaadatainkat, a csalók hozzáférhetnek a számlán lévő pénzhez.
A termék árát mindig a bankszámlánkra kérjük, vagy válasszunk olyan platformot, ahol a biztonságos PayPal fizetési szolgáltatást alkalmazzák, így nem kell közvetlenül megadnunk a bankszámla adatainkat - figyelmeztet a Fanny magazin.
Ne feledjük, ahhoz, hogy valaki átutalja a termék árát, elég csak a nevünket és a bankszámlaszámunkat megadni. Soha senkinek ne adjuk meg a folyószámlánkhoz tartozó bankkártya adatainkat, mivel a csaló visszaélhet ezekkel, és tranzakciókat hajthat végre.
Előfordulhat, hogy csomagküldéssel próbálják rászedni az eladót, hogy utaljon egy bizonyos bankszámlára. Eladóként soha ne utaljunk pénzt a vevő által megrendelt csomagküldésre, minden esetben magunk rendeljük meg a szolgáltatást.
Ha személyes vásárlásra nincs lehetőség, a legbiztonságosabb megoldás, ha csak az átutalást követően adjuk postára a terméket. Másik megoldás az utánvétes fizetés, amely kicsit drágább lehet, de így a vevő is biztos lehet abban, hogy megkapja a terméket.
Próbáljunk olyan megbízható online piactereken hirdetni, ahol könnyen utánanézhetünk a vásárlónak. Ha úgy tűnik, hogy a profil hamis, nincs fotó, akkor ne folytassuk a beszélgetést. Nézzük meg a vevő értékeléseit és róla adott visszajelzéseket is, ha más eladók elégedettek voltak vele, az jó jel lehet.
Árulkodó jel lehet, ha a vevő feltűnően rossz helyesírással, nyelvezettel ír levelet, de sajnos a különböző fordító programokkal már ez sem akadály. Ezért fontos, hogy az adott platformon kívül ne folytassunk kommunikációt a vevővel, és amennyiben szükséges egyeztetni, azt inkább telefonon végezzük.
A csalók rejtett telefonszámról is hívhatják az áldozatot. Erre lehet megoldás bizonyos szolgáltatók „hívóazonosító nélkül érkező hívások tiltása” szolgáltatása. Ezek a hívások automatikusan elutasításra kerülnek, amelyről a hívót hangbemondás tájékoztatja.
Az utazással összefüggő internetes csalások száma is nő, a kiberbűnözők azokra utaznak, akik kedvezményes, akciós utakat és szállást keresnek. A Travelo szedte össze, hogy mire kell figyelni, ha a neten foglaltok nyaralást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.